Müncheni kohus mõistis 58-aastase ärimehe süüdi varguses, kuna viimane üritas 47-euro väärtuses vasikamaksa kaaluda kassas odavate puuviljadena, kirjutab Fox News.

Mees oli sarnast skeemi kasutanud varem juba kolm korda. Samuti oli teda karistatud varem ka maksupettuse eest.

Meest trahviti nii kõrgelt tema 24 000 eurose kuupalga tõttu. Kohtu pressiesindaja Klaus-Peter Juengst ütles täna, et mees kohtuotsust edasi ei kaevanud.

Kasulikule teadaolevalt pole keegi Eestis iseteeninduskassas kas pahatahtlike või kogemata tehtud valekaalumiste eest trahvi saanud. See ei tähenda aga, et skeemitamiseid ette ei tuleks.

Rimi sisekommunikatsiooni spetsialist Heleri Tamme sõnul eeldatakse Rimis, et klient ei tule kauplusesse halbade kavatsustega.

„Eks aeg-ajalt tuleb ikka ette olukordi, kus kaalutakse kogemata vale toode. Soovitame klientidel olla iseteeninduskassas tähelepanelikud ning vajadusel paluda klienditeenindaja abi õige toote leidmiseks,“ ütleb Tamme.

Kuid ka Rimil tuleb tunnistada, et aeg-ajalt esineb ka pahatahtlikke maksmata jätmisi. „Jälgime neid regulaarselt ja reageerime vajalike tegevustega. Kauplustes on mitmeid erinevaid turvameetmeid, mis sarnaseid olukordi aitavad tuvastada,“ selgitab Tamme.

Maxima kaubandusdirektor Marko Põder ütles, et kui iseteeninduskassade kasutamine Maximale niivõrd head tagasisidet ei annaks klientide kasutusmugavuse poolelt ja näitaks hoopis arvukaid kelmuseid, siis kett loobuks nende kasutamisest.

"Vähemalt iga kolmas meie kaupluse külastaja kasutab iseteeninduskassat, mistõttu jätkame investeeringuid kauplustes iseteeninduskassade paigaldamisse," ütles Põder.

Klientide ostuprotsesse jälgivad Maximas iseteeninduskassade juures konsultandid, kes viitavad kliendile kui viimasel on jäänud korvi kaalumata või kassast läbi löömata kaupu.