Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on hiidlaste mure liikumisvõimaluste pärast tõsine ja riik teeb omalt poolt kõik, et vajalikud tööd saaks tehtud võimalikult kiiresti.

Veeteede Amet koostab hetkel tööde tingimusi ja projekti, et kuulutada lähiajal välja hooldus- ja süvendustööde hange. Raha on tegevusteks riigieelarves planeeritud.

Viimati tehti Rukki kanalis traalimistöid 2016. aasta oktoobris, millega saavutati kanali minimaalne sügavus 5,0 meetrit. Traalimine ei ole andnud soovitud tulemust ja saavutatud sügavus ei püsi, sest hoovused kannavad kanalisse setet.

Selleks aastaks plaanitud süvendus- ja hooldustööde käigus on eesmärk saavutada kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit, mis tagaks parvlaevaliikluse mandri ja Hiiumaa vahel ka madala veetaseme korral tagaks. Sügavused on arvestatud uue kõrgussüsteemi ehk Amsterdami nulli alusel.

Riik plaanib süvendustöid Rukki kanalis teha regulaarselt, esialgsel hinnangul on vajadus korrata töid iga kahe aasta tagant.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena