Hansapost ja Hobby Hall ühinesid
Eesti veebikaubamaja Hansapost ja Soome Hobby Hall ühinesid. Rahvusvahelise ühendettevõtte käive ületab 80 miljonit eurot, töötajate arv on 225 ning valikus on üle 330 000 toote.
Ettevõtted teatasid, et edasi liigutakse ühise ettevõttena, kuid kohalikud kaubamärgid: Hobby Hall Soomes, Hansapost Eestis ning Xnet ja Upstore Lätis, jäävad alles. Ühinemisjärgselt laieneb Hobby Halli ja Hansaposti klientidele müügil olevate toodete valik ning lähtuvalt suurematest sisseostu kogustest saab klientidele pakkuda paremaid tingimusi.
Ühinemislepingu kohaselt soetas Hansapost 46 protsenti Hobby Hallist, 46 protsenti kuulub Soome pereettevõttele ja Hobby Halli tänasele suurosanikule SGN Group ning 8 protsenti Hobby Halli tegevjuhi Pekka Pättiniemi ettevõttele Four P&P Consulting OY.
“Ühise kogukäibega kuulume juba praegu piirkonna e-kaubanduse liidrite sekka, aga meie jaoks on see alles start, mitte finiš,” ütles omanikeringi kuuluv juhatuse liige Taavi Rajur. “Hansapost jääb eestlaste jaoks ikka samaks tuttavaks veebipoeks, küll plaanime juba tänavu nii kvalitatiivset kui kvantitatiivset arenguhüpet. Koos legendaarse kvaliteettoodete poolest tuntud Hobby Halliga saame laiendada valikut ja tuua Eesti veebikaubamaja sortimenti eksklusiivsed kaubamärgid,” rääkis Rajur. “Samas saavad mitmed Eesti kaubamärgid hüppelaua rahvusvahelisele turule,” lisas Rajur.
“Veebikaubamajade ühinemine on oluline samm Hobby Halli möödunud aastal alanud uuenemisel,” rääkis Hobby Halli tegevjuht Pekka Pättiniemi. “Hobby Hall soovib klientidele pakkuda elamusi ning tootevaliku oluline laienemine, muuhulgas ka soomlastele olulises aianduse valdkonnas, võimaldab seda. Lisaks võidavad kliendid kindlasti ka veebikaubamajade e-valdkonna koostööst ja ühisarendustest,” märkis Pättiniemi.
Ühinenud ettevõte võtab üle kõik senised lepingud ja kohustused, seega ei mõjuta ühinemine kuidagi juba tehtud tellimusi, tarneid, kokkuleppeid ja kohalike klienditeeninduskeskuste tööd.
Soomes moodustab e-kaubandus kümme protsenti kogu kaubanduse käibest. Eestis ulatub veebikaubanduse osa üle kolme protsendi. Soomes kasvab e-müük aastas üle 20 protsendi ning Eestis ligi 40 protsenti.