Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv märkis Geeniusele, et selle töö eest ei maksa Omnivale aga mitte lõppklient ehk kauba tellija, vaid hoopis kauba tarnija, kes Aasiast kauba teele paneb ja Omnivalt seeläbi teenust tellib.

Hiina puhul on kaks võimalust – saadetised tulevad kas Hiina Posti kaudu läbi rahvusvahelise postivõrgustiku, sellisel juhul maksab teenuse eest Hiina Post, või siis AliExpressi logistikapartnerite kaudu.

Mitmed riigid on selle probleemi all vaevlemas ning näiteks Rootsi peab plaani hakata pakkide tellijate käest küsima lisatasusid, mis kulutatud aja korvaks.

Kaiv selgitas, et kuigi digitaliseerimine on tänapäeval pea igas protsessietapis olemas, siis väljastpoolt Euroopat tulevate pakkide puhul on käsitöömaht jätkuvalt suur, samuti on erinevate saatjate ja logistikapartnerite puhul erisusi, mida ei ole võimalik automatiseerida.

“Hetkel ei küsi Omniva kolmandate riikide pakkide töötlemise eest lõppkliendilt lisatasu. Mis mahus, mis viisil ning kas üldse seda tulevikus tehakse, on hetkel veel vara öelda,” ütles ta.

Refereeritud artikli täisteksti loe Geeniusest.