Nimelt ostis Ilona platsilt, mida omab Autodeost24 OÜ, veebruari lõpus kasutatud Toyota RAV4. "Lubati meil teha pisike tiiruke platsil, kuid mitte teepeal," räägib Ilona. "Kuna olime esmakordsed ostjad platsilt ja guugeldades ei leidnud me ühtegi negatiivset kogemust, saigi tehing tehtud. Abikaasa soovis ise autoga maanteametisse sõita, kuid müüja sellega väga nõus polnud ja läksid siis tema autoga ümbervormistamist tegema."

Ilona sõnul avastas aga ta abikaasa tee peal, et spidomeeter ei tööta. "Helistas kohe platsile ja teavitas neid veast, kuid platsi soovitus oli ainult vahetada spidomeeter," ütles ta.

"Suheldes mõne targema automehhaanikuga sai selgeks, et tegu võib olla ka ainult lahtise pistikuga. Läksimegi siis Kose autoteenindusse, kus selgus, et peale pistiku oli lahti nii mõnigi asi, nagu käigukasti poldid ning hoovastiku vahelt oli õlitorud valesti veetud, mille tagajärjel oleks hõõrdunud voolik puruks ja kahju oleks suurem, lahti oli ka pistik, mille tõttu ei töödanud ka spidomeeter ega muud lisad," kirjeldab Ilona.

"Teavitasime ka platsi järjekordselt vigadest, millepeale kiideti, et töömees, kes autole töid teostas, nende juures enam ei tööta ja nemad ei anna kellegi tööle garantiid."

Ilona sõnul eemaldasid nad vead oma kuludega lootes, et need on pisivead ja rohkem neid ei leia. "Paar päeva aga hiljem juba tulid hoovastiku splindid lahti ja käigud ei läinud enam ükski sisse ja mootorituli hakkas põlema peale pistiku tagasi panekut."

Naine ütles, et iga kord teavitati ka Autodeost24 platsi vigadest, aga huvi nende jaoks puudus. Soovisime ka 14 päeva sees tagastada autot, aga meile öeldi, et need nii väiksed vead ja kulukamaks läheks meile auto tagastamine," nentis ta.

Ilona sõnul ei ole elu ilma autota mõeldav. "Kahjuks ei näinud me ette, et olles 22 päeva sõitnud, ütleb üles auto mootor, kaotan töö transpordi puudumise tõttu, pean võtma suure laenu uue auto ostuks ning remondiks. Siis nüüd oleme kulutanud auto remondile, pukseerimisele ja ekspertiisile juba 2500 eurot ja nüüdseks selgunud uue mootori vahetus ja selle tööga kaasnevad kulub juba lisaks pea 3000 eurot" kirjeldab ta.

"Ei saa öelda, et nad peavad mootori lahti kiskuma, kui ostavad auto platsile, aga nende viis autosid müüa varjates vigu ei ole õige. Kahjuks pole veel keegi julgenud või tahtnud leida seda aega, et tegeleda enda õiguste tagaajamisega, vaid lasevadki minna asjal, kuid mõtlemata, et see sama plats tegeleb edasi ja müüb edasi neid tehniliselt kontrollimata ja remontimata autosid," räägib naine.

Autodeost24: klient oli emotsionaalne ja temaga oli raske suhelda

Autodeost24 juhatuse liige Nikita Gutsalo sõnul on kõigil nende klientidel võimalus enne ostmist auto üle vaadata enda valitud remonditöökodas või ülevaatuspunktis ja proovisõitu teha nii parklas ja parklast väljaspool.

"Kui aga klient teavitas meid, et mootoris on mingi probleem, palusime tal seda lasta kontrollida kas esinduses või remonditöökojas," räägib Gutsalo. "Proovisime koordineerida, kuidas seda oleks kõige mõistlikum teha, aga klient oli emotsionaalne ja temaga oli raske vestelda."

Gutsalo väitel ei suutnud klient korrektselt selgitada, mis probleem tema autoga on. "Seega alustas ta ise auto remontimist enda valitud töökojas ja meiega ei olnud see läbi räägitud. Pärast seda klient jälle helistas ja ütles, et auto on taaskord katki. Alles hiljem saime väljavõtte Toyota esindusest."

Ta lisab, et tegemist oli 13 aasta vanuse autoga ja seetõttu ei saagi eeldada, et auto oleks uus. "Me püüame alati oma kliente aidata," ütles Gutsalo.

Lisaks saatis Gutsalo foto tingimustest, millega klient väidetavalt auto ostmisel nõus oli: