Moskva piirkonna kaubanduskeskuste külastatavus langes Kemerovo tragöödia tõttu 10-20%
Kümneprotsendiline külastatavuse langus võrreldes eelmise nädalavahetusega fikseeriti Torgovõi Kvartalis Domodedovos ja kaubanduskeskuses Zelenopark. 20 protsenti vähem ostjaid käis Rivjeras. 10-15-protsendist külastatavuse langust täheldas firma Znak, millel on väiksemad ostukeskused Moskvas ja Moskva oblastis.
Olukorda seletatakse külastajate negatiivsete meeleoludega Kemerovo tragöödia tõttu. Lisaks sellele hakati sotsiaalmeedias massiliselt levitama üleskutset boikottida kaubanduskeskuste külastamist 31. märtsil. Sellele aktsioonile väljendasid toetust föderatsiooninõukogu liige Aleksandr Baškin ning lauljad Njuša ja Vera Brežneva. Telegramis hakati märksõna „Otkroi dver” („Ava uks”) all koguma informatsiooni suletud evakuatsiooniväljapääsude kohta kaubandus- ja ärikeskustes, kinodes, lasteaedades, koolides ja mujal.
Eelmisel nädalal käis kaubanduskeskustes massiliselt aktiviste, kes tegid videoid evakuatsiooniväljapääsudest ja tuletõrjevarustusest.
Kaubanduskeskused vastasid turundusaktsioonidega, näiteks pakkusid paljud möödunud nädalavahetusel märkimisväärseid allahindlusi.