Tarbija avalduse kohaselt sõlmis ta autokooliga Autoklass tunamullu septembris lepingu B-kategooria sõidukijuhi koolituseks. Tarbija tasus koolituse eest ettemaksuna 400 eurot.

Tarbija osales teoreetilises koolituses, mille järel (märtsi alguses 2017) püüdis ta praktilise juhtimise õpetajaga ühendust võtta, kuid mitme nädala jooksul see ei õnnestunud. Seejärel kontakteerus ta autokooli sekretäriga ja lepiti kokku, et koolitust on võimalik jätkata mais ning lubati võtta temaga ühendust. Väidetavalt on õpetaja väga koormatud.

Kuna tarbijaga ühendust ei võetud, püüdis ta ise ise maikuus kontakteeruda nii sõiduinstruktori kui sekretäriga, kuid kumbki telefoninumbritest ei olnud enam kasutusel.

Seoses riigieksamite ja ülikooli astumisega oli tarbijal endal sel ajal kiire periood, mistõttu jätkas ta kauplejaga kontakti otsimist augusti alguses. Kaupleja asukohta kohale minnes selgus, et autokooli sellel aadressil enam pole.

Tarbija soovis tagasi saada raha ja dokumente. Kaupleja vastas kaebusele ning oli valmis tagastama dokumendid ning kandma tagasi raha 400 eurot. Kaupleja esindaja võttis tarbijaga ühendust telefoni teel, lubades nõude rahuldada. Autokool tagastas dokumendid ning kinnitas saadetud lubadust raha tagastada.

Vaatamata lubadusele ei ole ettemaksu tagastatud, edasistest läbirääkimistest on kaupleja keeldunud. Tarbija väitel ei ole ta kokkulepitud teenust saanud, mistõttu soovib ta saada ettemaksuks tasutud raha tagasi. Teoreetilises koolituses osalemise kohta kaupleja talle dokumenti ei väljastanud, mistõttu tuleb tarbijal juhimisõiguse saamiseks ka see koolitus uuesti läbida.

Tarbijavaidluste komisjoni sekretariaat edastas tarbija kaebuse selgitusnõudena kauplejale, kuid viimane ei ole sellele reageerinud (ega vastanud ka sellekohasele meeldetuletusele).

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: tarbija nõue rahuldada

Tarbija tasus lepingu alusel kauplejale teenuse eest 400 eurot, kuid teenust ei saanud. Kuna Tarbijal on õigus nõuda ettemaksu tagastamist, tuleb tema nõue rahuldada.