Saksa odavpoekett Lidl on viimaste aastakümnete käigus kõvasti laienenud. Viimane suurriik, kuhu jaekett oma poed ehitas, oli USA ja seda kusjuures alles eelmisel suvel.

Kuna ka Eestisse on Lidli tulekut oodata, siis on asjakohane märkida, milline oli Lidli mõju toiduhindadele. CNBC kirjutab, et Põhja-Carolina Kenan-Flagleri majandusülikooli teadlased viisid läbi uuringu: nad vaatlesid 12 linna toidukaupluste hindasid. Vahe oli ainult selles, et ainult kuues neist asus Lidli kauplus.

Selgus, et Lidli kauplustega linnades olid hinnad keskmiselt 9,3 protsenti odavamad. Kõige suurem hinnavahe oli piimal, mis oli ligi poole võrra odavam linnades, kus oli ka Lidli kauplus.

USA väljaanded dubleerisid selle fenomeni "Lidli efektiks".

2004. aastal sisenes Lidl Norra turule. Seal jäi nende efekt aga minimaalseks ja nad ei saavutanud kunagi üle 1-2 protsendi turuosast. 2008. aastal müüs Lidl kauplused maha.

Leedusse sisenes Lidl üleeelmisel aastal. Lidli positiivset mõju hindadele märkis isegi Leedu peaminister Saulius Skvernelis. Samas on mitmed leedukad märkinud, et nende Lidli poodides on tegelikult hinnad kallimad kui samade toodete puhul Saksamaal.

Maxima Eesti juht Vygintas Šapokas märkis intervjuus Kasulikule, et Lidli tulek lööb ilmselt alguses hinnad alla, kuid olukord normaliseerub umbes poole aasta pärast. "Me valmistume nende tulekuks," lubas ta.