Alexela Groupi juhatuse liige Alan Vaht selgitas Kasulikule, et märtsis toimunud suur hinnahüpe realiseeriti Eesti kütuseturul aprilli alguses, kui 2. aprillil tõsteti bensiini hind 1,349 eurot liitrist. Sellistes kõrgustes olid hinnad aasta alguses ja 2014. aasta juunis ja juulis.

"Ilma kütuseaktsiisi tõusuta oleks tänane bensiini hind tanklates 15 senti madalam ehk 1,199 eurot liitrist," märkis ta.

Circle K juhataja Kai Realo ütles ERR-ile, et aktsiisimaksud on hetkel Eestis palju-palju kõrgemad kui Lätis ja Leedus. "Lihtsalt öeldes see vahe on 15 senti liitri kohta, mis on üldine vahe. Loomulikult, igal ajahetkel, kui sa korraks tuppa vaatad, siis näed, mis seal toimub. Vahel seda hinda mõjutab ka konkurents, kas on väike hinnasõda, aga laias laastus on, jah, kuni 15 senti soodsamad Balti riikides," selgitas ta.

Realo sõnul on tänu hinnavahele Eesti kütusemüüjad juba Läti ja Leedu müüjatele liitreid kaotanud.

"Transpordiettevõtted, kes teenindavad Euroopa kliente, tangivad täna lihtsalt Lätis või Leedus ennekõike. See tähendab, et läbimüügid meie jaamades on vähenenud ehk hinnanguliselt võiks öelda 7-8 protsenti on juba turul liitreid kaduma läinud tänu hinnavahele. Ja loomulikult, keegi ei taha töötada tingimustes, kus su mahud langevad ja sa teenid kütuse müügilt vähem. Loomulikult käib tõsine võitlus iga liitri pärast," rääkis ta.

Statistika näitab Realo sõnul, et ka eratarbijad, peamiselt Viljandi piirist lõuna poole käivad Lätis tankimas.