„Uus konteinerveo liin on Baltimaade ühine jõupingutus intermodaalsete ehk erinevaid transpordiviise kombineerivate vedude mahtude suurendamisel. Seda tüüpi kaubavedu võimaldab nii tellijatel kui ka vedajatel aega ja kulusid oluliselt kokku hoida. Samuti on rongiveod maanteevedudega võrreldes keskkonnasäästlikumad, tekitavad vähem müra ning võimaldavad vähendada ummikuid ja õnnetusi maanteedel," ütles EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu.

Sellel nädalalal sooritas esimese testsõidu 43 konteinerist koosnenud kaubarong marsruudil Šeštokai - Paldiski. Kaubaveo tellijaks oli SNCF Logistics Groupi tütarfirma Forwardis, mis on Euroopa üks juhtivaid ekspedeerijaid. Veetud kaup alustas oma teekonda Prantsusmaalt.

Testsõiduga kontrolliti tehnoloogilisi protseduure, ajakava, rongi kiirust tee peale jäävate jaamade vahel ning infovahetuse ja dokumentide vormistamise sujumist. Saadud tulemuste põhjal lepivad ettevõtted kokku liini opereerimise täpsemates tingimustes.

Merevaigurongi liin (i.k. Amber train) on Eesti, Läti ja Leedu riiklike raudteeveo-ettevõtete koostööprojekt, mille alustes lepiti kokku märtsis. EVR Cargo vastutab liini opereerimise eest Valgast Paldiskini. Lätis opereerib liini SJSC „Latvijas dzelzceļš" ja Leedus AB „Lietuvos geležinkeliai".

EVR Cargo on Eesti riigile kuuluv juhtiv raudtee ettevõte, mille põhilisteks ärisuundadeks on kaubavedu, vedurite ja vagunite remont ja ehitus ning vagunite rent. Ettevõte annab tööd 670 inimesele.