Tarbija sõlmis septembri lõpus kauplejaga Borister OÜ (Glasaken) ostu-müügilepingu akende valmistamiseks ja paigaldamiseks. Tarbija tasus ettemaksuna 254,73 eurot ja hiljem ülejäänud summa 594,37 eurot. Lepingu kohaselt oli avatäidete valmistamise tähtaeg 3 nädalat alates lepingu allkirjastamisest ja ettemaksu laekumisest kauplejale, paigaldustööde algus hiljemalt nädal peale avatäidete valmimist. Peale ettemaksu tasumist soovis tarbija kauplejaga kokku leppida akende paigaldamise aja osas. Kaupleja lubas ise ühendust võtta, kui aknad valmis.

"Kokkulepitud aja jooksul kaupleja ühendust ei võtnud ja kui tarbija ise seda tegi, vastas kaupleja, et aknad on kohe lattu saabumas, Kaupleja väite kohaselt soovis need oma silmaga üle kontrollida ja seejärel lubas võtta koheselt tarbijaga ühendust. Mõne päeva pärast helistades sai tarbija sama vastuse," seisab tarbijavaidluste komisjoni kirjelduses.

Akende paigaldus toimus viimaks novembri lõpus, kuid töö tehti ära kehvasti. "Akende veeplekkide paigalduse käigus lõhuti ära maja fassaad, sest veeplekid olid liiga suured ja need suruti aknaavasse," kirjeldas tarbija juhtunut. Kahjustuste kohta tehti märge üleandmise-vastuvõtmise aktile. Tarbija edastas kauplejale pretensiooni.

Seejärel selgus ka, et üks aken ei avane, tarbija teavitas sellest ka kauplejat. Glasaken tegi parandustööd, kuid tarbija ei võtnud seda vastu, sest välisfassaad taastati sileda krohviga, kuigi maja on kaetud struktuurse krohviga.

Pärast seda ei ole aga kaupleja tarbijaga ühendust võtnud. Tarbija võttis teiselt ettevõtjalt hinnapakkumise, millele vastavalt soovib töö hüvitamist summas 1034,40 eurot ning viiviste hüvitamist.

Viiviste nõue tuleb Glasakna lepingu punktist 6.3, mille alusel on õigus nõuda tellijal iga viivitatud päeva eest 0,15% intressi. "Tänase hetkeni ei ole nad töid üle andnud ega tunne vähimadki huvi seda teha," kommenteeris tarbija komisjonile.

Glasaken ei edastanud tarbijavaidluste komisjonile oma nägemust antud juhtumist.

Tarbijavaidluste komisjon: tarbija avaldus rahuldada

Võlaõigusseaduse kohaselt vastutab tarbijatöövõtu puhul töövõtja töö lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul alates töö üleandmisest tarbijale.

Komisjonile esitatud fotomaterjalide põhjal on näha, et töövõtja poolt tehtud töö ei vasta epingutingimustele. Valedes mõõtmetes veeplekkide paigaldamisel on töövõtja poolt kahjustatud maja fassaadi. Kaupleja on proovinud küll krohvides vigu parandada, kuid fotodelt nähtub, et seda on tehtud maja värvist eristuva sileda-, mitte struktuurkrohviga, mis on oluliselt kahjustanud maja välimust. Tarbija sõnul ei tööta üks paigaldatud aken nõuetekohaselt. Tarbija on esitanud nõude lepingutingimustele mittevastavuste kõrvaldamiseks.

Seaduse kohaselt võib tellija nõuda töövõtjalt töö parandamist või uue töö tegemist. Kaupleja pole senini lepingutingimustele mittevastavusi kõrvaldanud, mistõttu komisjon rahuldab tarbija nõude täies ulatuses ja kohustab kauplejat 30 päeva jooksul otsuse kättesaamisest lepingutingimustele mittevastavused kõrvaldama ehk tegema korda mittetöötava akna, paigaldama lepingujärgsed veeplekid, ja taastama maja fassaadi paigalduseelsesse olukorda.

Tarbija poolt esitatud viivisenõue tuleneb tarbija ja kaupleja vahel sõlmitud lepingust, seetõttu rahuldab komisjon ka viivisenõude.

* Artikkel on täiendatud märtsis 2021: Borister OÜ täitis 2019. aasta jaanuaris Tarbijakaitseameti otsuse.