A. Le Coqi omaniku üllatavad tulemused. Lätis kukkus õllemüük Eestist rohkem
A. Le Coqi omaniku Olvi esimese kvartali numbrid näitavad, et Eestist veel suurema aastase kukkumise tegid Läti tulemused.
Kui A. Le Coqi koguseline müük vähenes esimeses kvartalis aastaga 11,9 protsenti, siis Läti Cesu Aluse müük kukkus koguni 21 protsenti. Rahaline müük vähenes Eestis 13,5 protsenti, kuid Lätis 12,6 protsenti.
Ärikasum vähenes Eestis 7,3 protsenti, 2,3 miljoni euroni ja Lätis 15,8 protsenti, 0,6 miljoni euroni. A. Le Coq oli Olvi grupi suurima kasumiga äri.
Läti suure kukkumise taga olid mullune suur grupisiseste tellimuste täitmine, mis tänavu ei kordunud.
„Me vajasime mullu esimesel poolaastal Läti abi A. Le Coq Premiumi tootmisel,“ ütles A. Le Coqi juht Tarmo Noop. „Me ei oleks ise suutnud enne aktsiisitõusu õlle kokkuostmise nõudlust rahuldada. Tänavu me enam Läti teeneid ei vajanud.“
Analoogne Läti kasutus leidis mullu esimeses kvartalis enne aktsiisitõusu aset ka grupi Leedu äri poolt. Ka neil ei olnud enam tänavu Läti abi vaja.
Noop muretses põhjapiiri müügi kaotuse pärast. A Le Coqile tähendab see müügikadu ja riigile laekumata aktsiisi- ja käibemaksutulu. Lõunapiirilt Eestisse toodud tarbimine on kasvanud.
A. Le Coqi eksport kasvas selle aasta I kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 63%. Kokku müüdi esimese kolme kuuga Eestist väljapoole rekordiliselt 5,2 miljonit liitrit. Esimese kvartali kogu müügist moodustas eksport 23% protsenti
Noobi sõnul on I kvartali erakordselt suure ekspordikasvu peamiseks mootoriks Läti-suunaline eksport, mis kasvas aastaga 6,6 korda ja moodustab kogu ekspordimahust ligi 40%. A. Le Coqi põhilised ekspordiartiklid olid erinevad õlled, siidrid ja long drink’id.
“Tulenevalt õlle, siidri ja long drink’ide jätkuvalt langevast müügist sisemaal, panustame järjest enam ekspordile,” lausus Noop. “Välisturgudele liikus meie tehasest 30% õlledest, 51% long drink’idest ja 32% siidritest. Olen kindel, et need numbrid kasvavad veelgi,” ütles Noop.