Circle K mootorikütuse kategooriajuht Ivo Popp selgitab, et tavaliselt toimib kütuse hinnastamine nii - keegi alustab hinnalangusega, misjärel teised kütusemüüjad kohe järgi tulevad. "Hakatakse mingist punktist järjest alla tulema," kirjeldab Popp.

Seejärel langetavad kõik suuremad kütusemüüjad hinda järjest allapoole. "Vahel lastakse hind isegi nii alla, et kütust müüakse kahjumiga," märgib Popp.

Kui piir tuleb ette ja enam hinda alla lasta ei söandata, siis lööb hind tavaliselt üsna järsku tagasi üles. "Kuni jälle otsustab keegi hinda alla hakata laskma," ütles Popp.

Ta lükkab aga ümber müüdi, et teatud nädalapäevadel on kütus tavaliselt odavam. "Näiteks pole see tõsi, et esmaspäeviti on kütus tavaliselt kallim", ütles ta.

Popp toob välja, et Eesti kütuseturg on ses mõttes unikaalne, et hinnad on erinevates jaamades väga sarnased - nii asukoha kui ka erinevate kütustemüüjate lõikes. Teistes riikides on tema kinnitusel rohkem erinevusi.

"Teiste kütusemüüjate hindu jälgitakse tavaliselt pea ööpäevaringselt ning hinnakorrigeerimisi tehakse väga tihti," märkis ta.