Selle suve lõpuks peaks Tallinna lennujaama ilmuma siinmail seninägematud chek-in-aparaadid. Aparaate saab olema kolm, koguinvesteering veidi üle miljoni krooni. Ametliku nimega on need “iseteeninduskioskid”, mille abil saab reisile suunduja ise ennast lennukile registreerida. Tehnika viimane sõna: sisestad oma pileti masinasse, see loeb täpselt välja, kes sa oled ja kuhu lähed, pakub sulle valikuvõimaluse vabadest istekohtadest lennukis ning kui oled puuteekraanil meeliskoha välja valinud, saad kätte pardakaardi. Jääb vaid läbida turvakontroll, piir ja leida üles õige värav oma lennukile pääsemiseks. Sama kiiresti saavad tõenäoliselt juba augustikuus järjekordi vältida ka telefoni või interneti teel lennule registreerinud inimesed. Viimastel tuleb enne turvakontrolli minekut haarata spetsiaalsesse letti valmis pandud pardakaardid.

Tõsi küll, esialgu saavad selliseid privileege kasutada vaid Estonian Airi kliendid, kellel kaasas ainult käsipagas. Eesti lennufirma kliente on Tallinna lennujaama läbivatest reisijatest aga enamus, umbes 60 protsenti.

Iseteeninduskioski tellinud Estonian Air ASi asepresident Leela Lilleorg loodab, et võimalus ise ennast lennukile registreerida leevendab praeguseid pikki chek in’i järjekordi, kus pole haruldased ka lennukist mahajäämised. Juunikuus koges sellist kurba saatust terve suur Narva lastegrupp.

Seega tuleb ennast järjekorda sättida vähemalt poolteist tundi enne lennuki väljumist. Umbes kümmekond inimest päevas kasutab juulikuust avanenud võimalust tuua oma pagas lennujaama ja registreeruda lennule juba eelmisel päeval. Lilleoru sõnul võiks neid olla aga kümme korda rohkem, kuid eks iga uus asi tahab harjumist.