Maria (nimi muudetud ja toimetusele teada) sõnul sai ta mitu kirja Creditreformilt, kust väideti, et ta erinevate parkimiste eest võlgu üle 500 euro. "Kuna auto number ja mark ei ole tuttavad ning osad parkimised olid toimunud ajal, kui meie ei olnud abikaasaga Eestis, siis saatsin meili teel järelpärimise, milles küsisin lisaselgitusi. Meilile vastust ei saanud," ütles Maria.

Kuna naine oli parasjagu välismaal, siis ei hakanud enda sõnul ta sealt kulukat kõne tegema, et kontrollida, mis asutusega on tegemist ja millest sellised meilid.

"Tagasi Eestis helistasin ja vastas naisterahvas, kellele selgitasin olukorda ja ütlesin, et ootan vastust. Ta kontrollis järele andmebaasist, et tegemist on parkimistrahviga ja ütles, et meie e-mail on eemaldatud andmebaasist, aga see olevat seotud olnud telefoninumbriga, millelt olid tehtud mobiilsed parkimised." Telefoni number, mille ta ütles, oli Maria abikaasa oma, mida ei ole tal enam 6 aastat. Naisterahvas ütles, et ta olevat sellekohase meili mulle saatnud, et meiliaadress on nende andmebaasist eemaldatud.

"Ütlesin, et ei ole seda saanud ja et oleks viisakas vabandada, kui pommitatakse suvalisi inimesi, kes ei ole olukorraga seotud, võlameilide ja ähvardustega. Palusin saata selle meili uuesti," kirjeldab Maria.

"Naisterahvas vastas, et kinnitus maksab 3 eurot. Ma küsisin, et kas ma peaksin maksma selle eest, et nad vabandaksid ja selgitaksid vea teket ja selle peale jäi naisterahvas enesele kindlaks... tema on kõik mulle selgitanud ja kui mina tahan, siis kaevaku tema peale. Pani toru ära. No mõtlesin, et siis kaeban, mis mul üle jääb. Kirjutasin seda kirja siin ja mõtlesin, et helistan tagasi, et küsida naisterahva nime"

Maria sõnul helistas tagasi ja küsis teenindaja nime, kuid ka tookord lõppes olukord lahenduseta

"Helistasin siiski sellel numbril uuesti tagasi ja seekord oli viisakam teenindaja. Selgus, et inkassofirmal on terve telefonijaam ja nõudeid palju. Leidsime taas üles juhtumi, selgitasin, mis mure mul on. Teenindaja ütles, et ta paneb sinna kirja, et soovin vabandust."

"No kirjutan ja naeran. Väga haige lugu. Üks rumal klient, kelleks olen mina, soovib ikka teada, et ta ei ole võlglane, kelleks inkassofirma teda tegi ja nõuab, et tema ees vabandataks, et ettevõte on tõesti ekslikult teda hulga võlanõude meilidega pommitanud," nendib Maria. "Millise hingevaluga elaks mõni memm või taat, kui inkassofirma teda selliselt kohtleks?"

Creditreform: seos on ammu eemaldatud

Creditreform Eesti võlanõude osakonna juht Bernela Aderi sõnul ei tutvustanud klient ennast ja seega ei olnud algul ka võimalik olukorda lahendada.

"Seoses sõiduki parkimise eest tasu maksmata jätmisega oleme teostanud menetlustoimingud sõiduki kasutaja tuvastamiseks ja ühenduse saamiseks. Eesmärgiks on saada ühendust sõiduki kasutajaga, teavitada olukorrast ja leida lahendus," ütles Ader.

"Kuna telefoninumbrilt oli teostatud sama sõidukiga eelnevalt mobiilset parkimist, on proovitud antud telefoninumbril saada isikuga kontakti. Naisterahvas, kes vastas numbrile kinnitas, et tegemist on tema sõidukiga. Isik aga keeldus oma e-maili aadressi andmast," kirjeldab Ader. "Oleme kasutanud avalikku andmebaasi e-maili aadressi leidmiseks, sealt ka seos e-mailiga. Tegemist on andmete seadusliku töötlemisega, mille eesmärk on nõuda sisse tasumata jäänud kohustus."

Aderi sõnul saatsid nad mitu korda e-mailile kirju, kuid alles 26.02.2018 saadeti neile kiri, et seos puudub. "Antud pöördumisest tulenevalt eemaldati kõnealune e-mail seosest antud sõiduki parkimistrahvidega," ütles ta.

"Creditreformil puudub info, kellele kuulub telefoninumber, sh on oluline ära märkida, et Eestis on numbriliikuvus, millest tulenevalt võib käesolevaid olukordasid tekkida. "

"Isikute tuvastamine üks meie töö osa. Meiega ühendust võtmisel on oluline isiku tuvastamine iga kõne ajal, isegi kui isik helistab mitu korda järjest. Creditreform Inkasso võlanõude osakond koosneb mitmes inimesest. Juhul, kui isik ei tutvusta end või ei täpsusta, millega seoses ühendust võetakse, ei ole võimalik ka edastada infot," ütles ta.

"Seoses sellega, et ligipääs riiklikule sõidukite registrile on piiratud, kasutatakse teisi võimalusi auto omaniku või vastutava kasutajaga ühenduse saamiseks. Tulenevalt tänasest situatsioonist, kus teenusepakkujal puudub ligipääs riiklikule sõidukite registrile ning sõiduki juhid rikuvad tahtlikult lepingutingimusi, on tuvastusprotsess parim viis teavitada isikuid võlgnevusest, rikkumisest ning leida neile lahendus," selgitab Ader. "See on protsess, mis võtab aega ning ei pruugi alati olla tulemuslik."

Ader räägib, et kuna Creditreform tegeleb lisaks parkimistrahvide sissenõudmisega ka teistes valdkondades (näiteks side -, laenu- ja prügiteenus) tekkinud võlgnevustega, siis isikute kontaktandmed jõuavad meieni kas teenusepakkujate poolt või erinevate avalikke andmebaaside kaudu. Andmeid kasutatakse alati vastavalt ettenähtud korrale.

Ta lisab, et teatud andmed (sealhulgas telefoninumber, e-mail) ei ole delikaatsed isikuandmed. Nende edastamine ja töötlemine võib toimuda ilma isiku eelneva nõusolekuta. Kinnitame, et tegemist on minimaalse andmete töötlemisega, mis ei kahjusta isiku õigusi. "Järgime kõiki kohustuslikke turvameetmeid ning Teie andmeid ei kasutata asjasse mittepuutuvatel eesmärkidel," ütles ta.