Šokolaaditootjad varjavad hinnatõusu muutes tooteid väiksemaks
Cadburry Creme Egg ehk šokolaadimuna armastajad avastasid jaanuaris, et kui varem oli mitmikpakis kuus šokolaadimuna, siis uuest aastas oli seal vaid viis muna, mis tähendab, et tegelikult tõusis šokolaadimuna hind Ühendkuningriigis 51 pennilt 57 pennini.
Marsi šokolaadid kahanesid tootmise alguse 58 grammilt 51 grammile. Kuigi šokolaadi on kümme protsenti vähem, maksab see ikka 51 penni.
Snickersi maapähkli-, karamelli- ja pähkli šokolaadibatooni kaal kahanes 58 grammilt 48 grammile, kuid hind ei muutnud.
Nestle Yorkie batoon, mis tootmise algul kaalus 70 grammi, kaalub kaasaajal vaid 55 grammi.
Cadburry piimašokolaaditahvli ümberdisainimisel kadus neli grammi, kuid toode maksab ikka 59 penni.
Tarbijakaitseorganisatsiooni Which? direktor Richard Lloyd ütles, et toodete kaalu vähendamine on võimalus teha varjatud hinnatõuse, sest toodete kaal kahaneb ja hind mitte.
„Me tahame lihtsamat hinnastamist, et inimestel oleks lihtsam võrrelda tooteid, et leida odavaimat toodet ja aru saada, kas tegemist ikka on pärissooduspakkumisega,“ märkis ta.
Mitmed šokolaaditootjad kaitsesid oma tooteid.
Wagon Wheelsi nimelise toote tooja Burton Bisquits teatas, et inimesed lihtsalt kujutavad endale ette väiksemat toodet.
„Enamus esmakordsest Wagon Wheelsi kokkupuutest toimus lapsepõlves kui nende käed olid väiksemad,“ teatas ettevõte.
Nestle leidis, et Facebookis levinud pildid pole täiesti kohased, kuna neil on müügil ka suuremad tooted.