Koostöölepingule andsid allkirja Leedu raudtee juhatuse liige Egidijus Lazauskas, Läti Raudtee tütarettevõtte LDZ Cargo juhatuse esimees Svetlana Berga, Läti Raudtee tütarettevõtte LDZ Logistika juhatuse liige Eduards Cernavskis ning EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu.

Toomsalu sõnul on tegu katsega elavada paljuräägitud Aasia-Euroopa kaubavahetuse kõrval ka põhi-lõuna kaubakoridori. Plaanide kohaselt hakkab rong trassil sõitma korra nädalas ja peaks edasi-tagasi sõiduks kulutama alla ööpäeva - praegu kulub sama distantsi läbimiseks poole rohkem aega.

Kohalolnud rõhutasid kui ühest suust, et plaan pole maanteevedudega konkureerida, vaid teha koostööd. Toomsalu märkis, et turul on veokijuhtidest suur puudus - järelkasvu on vähe ja paljud juhid on juba vanemaealised. Samal ajal kaubamahud aina kasvavad.

Rongiga pole kindlasti plaanis jääda vaid Balti riikide sisese transiidi pakkujaks, vaid olla ühenduslüliks ka Poola ja Soome ning Skandinaavia riikide vahel. Poola ja Leedu vahel sõidab praegu ligi 5000 veokit päevas, rongile aga mahub korraga 62 konteinerit, mis aitaks maanteede ülekoormatust vähendada.

Mingit ühisfirmat, nagu RB Rail AS, luua kavas pole, kinnitasid kõik kohalolnud.

Merevaigurongi liin (i.k. Amber train) on Eesti, Läti ja Leedu riiklike raudtee-ettevõtete ning EVR Cargo koostööprojekt. Intermodaalne Merevaigurong veab kaupa 650 kilomeetrisel marsruudil Šestokai – Riia – Muuga. EVR Cargo vastutab liini opereerimise eest Valgast Muugani. Lätis opereerib liini LDz Logistika ja Leedus Leedu Raudtee.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena