Ettevõtted varjavad privaatsustingimuste uuendamisel kaotatud klientide arvu
Iga ettevõtte kliendibaasis leidub arvestatav hulk nn surnud hingi - inimesi, kes on teenust kas üksikuid kordi või kunagi ammu aktiivselt kasutanud, ent praegu end teenusepakkujaga enam seotuna ei tunne, kirjutab ERR Uudised.
25. mail kätte jõudnud mihklipäev, mis ajaks klientidelt oodati oma isikuandmete töötlemise loa uuendamist, harvendas ettevõtete otsekontaktide ridu ilmselt kõvasti - inimesed annavad loa uudiskirju ja müügipakkumisi saata üldjuhul vaid neil ettevõtetel, kelle teenuseid jätkuvalt soovivad kasutada. Nii kukuvad surnud hinged andmebaasidest välja, ehkki ettevõtete lootus endisi kliente taas teenuste tarbimisele meelitada läheb sellega luhta - kui ei saa reklaami saata, ei pruugi endisele kliendile ettevõtte olemasolu enam meeldegi tulla.
Ainus sisuline vastus
ERR uuris kümmekonnalt ettevõttelt, palju otsekontakte nad alates 25. maist kaotanud on. Vastused olid kas põiklevad ja kõigest muust kõnelevad või hoidusid ettevõtted vastamisest sootuks ka korduva meeldetuletuse peale (Taxify, Astri Kaubandus, Sportland).
Vaid üks küsitletud ettevõte rääkis konkreetsete arvude varal, kui palju nende kontaktide hulk vähenenud on, selleks oli Tallinnas tegutsev spordiklubi Reval-Sport. Ehkki ainus arvuline näide, võib see oma proportsioonidelt olla üsna tõepärane ka teiste puhul.
Klubi turundusjuht Helen Partasjuk-Sootla ütles, et klubi saatis uuendamise tingimused nii aktiivsetele kui ka mitteaktiivsetele klubiliikmetele, kokku umbes 24 000 inimesele.
"Umbes 5000 klubiliiget on nõusoleku andnud. Võttes arvesse, et aktiivseid klubiliikmeid meil ongi selline arv, siis peame tulemust väga heaks," ütles Partasjuk-Sootla.