Tänase konjunktuuriinstituudi uuringu avalikustamise valguses uuris Kasulik ka Eesti jaekettidelt, kui palju alkoholi müügimahud kauplustes viimaste aastate jooksul langenud.

Maxima kommertsdirektor Kristina Mustonen kommenteeris, et 2017. aastal on neil kauplustes näiteks kange alkoholi müük vähenenud nii tükkides kui liitrites. "Võrreldes 2016. aastaga on kange alkoholi müük vähenenud 12%. Üldine trend näitab jätkuvalt nii kange kui lahja alkoholi müügimahu langust," ütles ta.

"Kui me räägime õllest, siis praegu müüme õlut pea 30% vähem kui eelmisel aastal," jätkas Mustonen. "Oma rolli mängib müügimahtude languses alkoholiaktsiisi tõus ja usutavasti näeme ka juba peatselt äsja jõustunud reklaamiseadusest tingitud efekti alkoholi müügimahtudele."

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul langesid 2017. aastal tunamullusega võrreldes kõige rohkem kange alkoholi ja õlle müügimahud, kokku langes alkoholimüük ligikaudu 23-25%. "Veini müügid veidi vähem," ütles ta.

Põhjuseid on Batsi sõnul mitu ning rolli ei mängi ainult piirikaubandus ja aktsiisitõus. "Esiteks, Rimis oli eelmine aasta suur muutuste aasta, mille käigus olid paljud kauplused ajutiselt suletud. Samuti sulgesime mõned kauplused. Samal aastal toimus ühe meie suure kaupluse, Nautica Rimi ümberehitus, mis kindlasti mõjutas alkoholi müüki oluliselt. Seega pole see võrdluseks just parim aasta," selgitas ta.

Prisma pressiesindaja Piret Lankots andis Kasuliku küsimustele lühikese, kuid konkreetse vastuse. "Prismas on alkoholi müügimahud kahanenud ning eekõige on seda mõjutanud aktsiisi- ja hinnatõus," sõnas Lankots.