Maxima kommertsdirektor Kristina Mustonen,et jaaniaja ostukorvis annavad üha enam tooni tervislikud ja värsked tooted. "Nii leiab rahva ostukorvist grillitoodete kõrval näiteks arbuusi, banaani, lühikesi kurke, mureleid. Jaaniajal ostetakse ka heledat õlut ja statistika näitab, et enim läheb kaubaks 5,2 protsendine pindine purgiõlu," ütles ta.

Kuigi õlu on populaarne, ennustab Mustonen eelmise aastaga võrreldes alkoholimüügimahtude langust. "Alkoholi müüginumbritele on raske konkreetset prognoosi anda, kuid üldjoontes ennustame eelmise aastaga võrreldes müügimahu langust, sõltub eraldi veel tootekategooriast, kange alkoholi müügimaht langeb suure tõenäosusega rohkem kui lahja alkoholi oma," rääkis ta. "Mõjutajateks on siin nii naaberriigist alkoholi varumine kui ka reklaamiseadusest tingitud piirangute rakendumine kauplejale, kes ei tohi alkoholi hinnakommunikatsiooni klientidele suunata."

Mustonen tõi veel välja, et võrreldes tavaperioodiga suureneb külastajate arv umbes 17% jaaniajal. Ostukorvi müügitükid suurenevad umbes 20% ulatuses.

2018 jaaniaja TOP müügiartiklid on hetkeseisuga Maximas järgmised:

Lemmiktooteks paistab Eesti tarbijatel olevat jaaniajaks õlu, A. Le Coqi Alexandri pindist õlut on ostetud tervelt 104 420 purki.

Järgnevad arbuus ja banaan, mida on jaeketi kinnitusel soetatud jaaniperioodil 102 876 ja 92 455 kilo. Seejärel kurk, 48 066 kilogrammi.

Ja kõige viimasena kartul, mida on Maximast koju varutud 44 284 kilo.