E-kirjade mitte kuigi usaldusväärsele vormile on aga olemas ka alternatiivseid lahendusi, kuidas oma eriarsti või perearstiga suhelda.

Näiteks tuli tarkvaraarendusettevõte Industry62 hiljuti välja veebilahendusega, mis teeb suhtlemise perearstikeskusega mugavaks, ent mitte turvalisuse arvelt.

Perearstikeskusega suhtlemiseks ei pea tingimata kohale minema, kuid telefoni või e-kirja teel pole asjaajamine alati kõige mugavam. Sageli ei teadvustata, et tavapärane kirjavahetus toob kaasa riskid ning ei pruugi olla kõige riskivabam: arstidele e-kirja saates küsime tervisenõu või vahetame oma tervist puudutavaid andmeid ning nende krüpteerimisega vaeva ei näe.

Peaaegu kümme aastat Eesti üleriiklikku tervise infosüsteemi ning e-kiirabi arendanud tarkvaraarendusettevõtte Industry62 uusim lahendus on perearstide-patsientide suhtlust parandav e-Perearstikeskus, mis on kättesaadav tuhandetele patsientidele üle Eesti.

„E-Perearstikeskus pakub võimalust, et suhtlus toimiks kiirelt, kuid turvaliselt ja seaduse järgi. E-kirjad pole tegelikult kaitstud ning sageli ei leia hiljem õigeid meile üles. Samuti tekib probleem, kui peab samas keskuses teise arsti juurde minema või perearsti vahetama – nemad pole kirjavahetusega kursis,“ selgitab e-Perearstikeskuse lahenduse väljatöötamisega tegelev Industry62 juht Andrus Altrov.

E-Perearstikeskuses saab tervisepäevikusse oma terviseandmed kirja panna (näiteks kaal, vererõhk, veresuhkur), arsti vastuvõtule registreerida, küsida tervisenõu või korduvretsepti, samuti lõpetada haiguslehte.

„E-Perearstikeskuses peavad nii arst kui patsient ID-kaardi või mobiil-ID-ga sisse logima – nii on kindel, et suheldakse ikka õige inimesega,“ rõhutab Altrov.
Teenus on tasuta nii arstile kui patsiendile.