Magistritöö: firmaautode erasõitude maksustamine ei täida eesmärki ja on põhiseadusega vastuolus
Kaja Koovit
kaja.koovit@arileht.ee
Advokaadibüroo Reinmaa ja Partnerid jurist Lea Tõnnison leiab, et Eestis ei tohiks võimalikult „lihtsa” maksusüsteemi saavutamiseks ära unustada erisoodustuse maksustamise eesmärke.
FOTO: Foto: Jan Henrik Pärnik
Niisuguse karmi tõeni jõudis Lea Tõnnison oma Tartu ülikoolis kaitstud magistritöös.
„Teema saigi spetsiaalselt selleks antud, et selguks tõde – mitte kusagil maailmas ei ole nii jaburat süsteemi kui Eestis aastal 2018,” ütles töö juhendaja, maksumaksjate liidu juht, dotsent Lasse Lehis.2018. aasta algusest hakkas firmaautode erasõitudeks kasutamisel kehtima uus, endise rahandusministri Sven Sesteri sõidupäevikute kaotamise soovist välja koorunud ja enne jõustumist palju kirgi kütnud süsteem. Kui varem oli ettevõtte autole fikseeritud erisoodustuse hind 256 eurot kuus ja sõidupäeviku alusel sai maksta ka vähem, siis nüüd sõltub erisoodustus üksnes mootori võimsusest ja auto vanusest: uuel sõiduautol 1,96 eurot kW kohta kuus ja üle viie aasta vanusel sõiduautol 1,47 eurot kW kohta kuus.