Kadri Simson: liikluses valitseb kriis, hukkunute arv on aastaga tõusnud 45%
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson tahab erakorraliselt kokku kutsuda neljapoolse nõupidamise siseministeeriumi, maanteeameti ja PPAga, et leida lahendus Eesti liiklust ilmestavale murettekitavale statistikale. Nimelt on mullusega võrreldes liiklusõnnetuste arv kasvanud 8%, vigastatute arv 10%, kuid hukkunute arv lausa 45%.
"Olete kahtlemata teadlik sellest, et käesoleva aasta esimese viie kuu jooksul on olukord Eesti liikluses selgelt halvenenud," kirjutas Simson siseminister Andres Anveltile.
2017. aasta paistis silma kõigi aegade madalaima liikluses hukkunute arvu poolest, liikluses hukkus 48 inimest ja seega on võrdlus möödunud aasta andmetega tavapärasest erinev. See aga ei muuda Simsoni sõnul fakti, et tänavuse aasta algus on olnud antud vallas tõeliselt traagiline ja vajab reageerimist.
Vähe patrulle
Ka viimases liikluskomisjonis osalenud eksperdid väljendasid muret liiklusohutuse pärast ning avaldati arvamust, et üheks traagiliste liiklusõnnetuste sagenemise põhjuseks võib olla liiklusjärelevalve ebapiisavus ja liiklust rahustavate patrullide vähesus.
Statistika sellele viitab - tänavu viie kuuga on liiklusalaseid väärtegusid avastatud 31 470. Eelmise aasta sama ajaga avastati neid aga 39 880, ehk avastamine vähenes 21%.
Talihooldusele lisamiljonid
"Mäletatavasti olid tänavuse aasta alguses periood, mis tõi endaga kaasa keerulised teeolud. Pöördusite tookord ka MKM-i poole eesmärgiga pöörata tähelepanu teede talihooldusega seonduvale ning ühtlasi esitasite oma ettepanekud majandus- ja taristuministri määruse „Tee seisundinõuded“ muutmiseks. Oleme tänaseks välja töötanud ka muudatusettepanekud talihoolduse nõuete tõstmiseks, mis on peagi minemas ministeeriumide kooskõlastusringile. Esialgsel hinnangul on kogu muudatuste kulu riigiteedel ligikaudu 2,8 miljonit eurot, mis kaetakse maanteeameti eelarvest," kirjutas Simson.
Teehooldusnõuete tõstmise muudatusettepanekute kohaselt vähendatakse libedusetõrjeks ette nähtud hooldustsükli aega maanteedel liiklussagedusega üle 3000 auto/ööpäevas. See toob kaasa kiirema reageerimisaja libeduse kõrvaldamiseks nimetatud maanteedel – senise 4 tunni asemel 2 tundi. Lisaks kaotatakse maanteel öiste ja päevaste seisundinõuete erinevused, mille tulemusena hakkavad ööpäev ringi kehtima rangemad päevased seisundinõuded.
Peale selle on kavas vähendada kõige leebema seisunditasemega riigiteede kilometraaži ligikaudu 1800km võrra. Muudatuste koosmõjul on oodata märgatavalt parenemist riigiteede talihoolduses, millega kaasneb senisest suurem liiklusohutuse tase ning paremad sõidutingimused.