Delfi Kasuliku poole pöördus sarnast muret kogenud inimene: „Hinnad on tasuta ühistranspordi tulekuga hoopis tõusnud, kuigi ühistranspordi tasuta tegemise juures oli tingimuseks see, et omavalitsused, kes tasuta sõiduga ei liitu, piletihinda ei tõsta. Pärnumaal just seda viimast tehti!"
Selle aasta esimesest juulist jõustus Pärnu linna- ja maaliinide ühtne piletisüsteem, mis tõi endaga kaasa rea soodustusi ja tasuta sõidu õigusi.
Soodustused said Pärnu Linna, Põhja-Pärnumaa, Tori, Saarde, Häädemeeste, Kihnu ja Lääneranna valdade elanikud, kellel on isikustatud sõidukaart. Soodustatud isikutele kehtivad piletihinnad on 1 euro tunnipileti eest, 3 eurot päevapileti eest ja 5 eurot viie päeva pileti eest bussist bussikaardiga ostmisel. Tasuta saavad ühistranspordiga sõita õpilased, üliõpilased, 65-aastased ning vanemad inimesed ja nelja- ning enamlapselised perekonnad.
Varem maksis linnaliinis kliendi sõnul ühiskaardiga ostes pilet tavareisijale 0,64 eurot, soodusreisijale 0,32 eurot ja juhilt ostes 1 euro. Aga nüüd tuleb Pärnumaalt tulnud inimene kaarti valideerides tasuda 1 euro, kaugemalt tulnud inimesel sõidukaardiga 2 eurot ning juhilt ostes suisa 3 eurot.
Samamoodi kallinesid linnas kehtivad perioodipiletid väljaspoolt Pärnumaad tulnud soodustusõigusega inimestele.
Lisaks on Pärnu piletisüsteemil probleem osade Lääneranna valla elanike tuvastamisega, kuigi neile peaks kehtima kuu algusest jõustunud soodustused.
Pärnu linnavalitsus: süsteem on loodud nii, et pärnumaalased võidaks
Pärnu linnavalitsuse meedianõuniku Teet Roosaare sõnul hakkas Pärnumaal ainsana Eestis 1. juulist kehtima ühtne piletisüsteem. „Süsteemi mõistmiseks tuleb teada, et Pärnu linnas korraldab ühistransporti omavalitsus ja maakonnaliinidel riik, täpsemalt maanteeamet ning kuigi soodustustes esineb erinevusi, on süsteem ühes ehitatud nii, et pärnumaalased võidaks,” selgitas Roosaar.
Selleks, et Pärnu linnas oleks tasuta ühistransport, pidanuks riik Roosaare sõnul Pärnu linnale aastas hüvitama umbes 880 000 eurot piletitulu. „Kuna riik seda ei teinud, loodi süsteem, mis eelistab kohalikke maksumaksjaid,” lisas ta.
Pärnu linnas võeti muutustega kohalikus ühistranspordis suund sellele, et nii linna- kui maakonnaliinidel kehtiksid samad piletid ja soodustused. Riik oli nõus hüvitama maakonnaliinide piletitulu, aga linna oma mitte. Roosaar rääkis, et seetõttu leppisid Pärnumaa omavalitsusjuhid kokku, et Pärnu linnaliinidel saavad soodushinnaga sõita kõik Pärnu maakonna elanikud ning osadele elanikkonna gruppidele on sõitmine tasuta.
Põhiline soodustus on Roosaare sõnul tööealistel Pärnu ja Pärnu maakonna elanikel, kes saavad 10 eurose kuukaardiga sõita piiramatult nii linna- kui maakonnaliinidel.
Valideemisega seotud probleemidega peaks pöörduma Pärnumaa Ühistranspordikeskuse poole, kes korraldab ühistransporti Pärnu linnas ja maakonnas.