Analüütikute hinnangul on veebipoest ostetavate toodete hinnad tihedalt seotud kliendi eelneva ostukäitumisega ja kaupleja määratud kasumimarginaaliga. „Interneri-kauplemisel määrab algoritm sageli, kui kulukas on toode," rääkis endine Deusche Banki andmeteadlane ja matemaatik Christin Schäfer Saksa ajalehele The Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Näiteks toob ta internetipoodises sektsiooni, kus kuvatakse tooteid, mida on teised kliendid ostnud või „sarnased tooted". Selliste sektsioonide pakkumised on omakorda jällegi seotud algoritmiga, mis hinda tõsta võib.

Veel selgitas Schäfer, et Amazonis võib tavaline käsitööraamat maksta kuni 100 eurot ja samal ajal teises internetipoes sama raamat ainult pool sellest summast. Veelgi väiksem hind võib raamatul, kui see on müügil pehmes köites, siis võib selle hind olla näiteks ainult 10 eurot.

Schäferi sõnul kasutavad erinevad leheküljed üksteise hindadele põhinevat loogikat, mis võib kunstlikult hinna üles viia. „Kui üks kaupleja soovib teisest igal juhul alati 2% soodsam olla ja teine vastupidi esimesest 5% kallim, võib hind selle tulemusel märkimisväärselt tõusta," kirjeldas ta anomaaliat.