„Väga ekstreemsed ilmad mõjutavad ostjate huvi. KuI väljas on 25 kraadi sooja ja päike paistab, siis ei tegele inimesed enam suurte asjadega,“ tõdes Pindi kinnisvara juhatuse liige Peep Sooman.

Sama käib ka talvel väga madalate kraadide kohta, kui inimesed sõidavad kiiresti töö ja kodu vahet ning kinnisvaraobjektidega tutvuma ei tõtta.

„Klientide huvi on kindlasti poole võrra vähenenud,“ lausus Sooman, lisades, et objekte internetist küll vaadatakse ja klikid ei ole märkimisväärselt vähenenud, kuid vaatamise järel telefoni ei haarata ja maaklerile ei helistata. Paljud inimesed ei hakka palavaga arvutama ja pangaga asju ajama.

Uus Maa Kinnisvarabüroo analüütik Risto Vähi tõdes, et üldiselt on kuum juuli olnud vaiksem, kuid mõnedel maakleritel on ka juulis olnud kõvasti tööd ja ringi lippamist.

Kinnisvaraportaali Kinnisvara24.ee tegevjuht Paavo Heil tõdes,et kui teatud vara või tehingu liikide (üür-, müük) lõikes võib kinnisvarahuviliste aktiivsuses kuude, nädalate ja erinevate ilmaolude lõikes kõikumisi olla, siis suures pildis selliseid järske muutuseid ei ole. Näiteks kui Kinnisvara24.ee portaali kaudu tehti juunis kinnisvara kuulutustelt ligikaudu 1800 päringut, siis juulis oli ee number hoopis üle kolme tuhande.

Kindlasti ei saa aga Heili kinnitusel öelda seda, et kuum ilm kinnisvaraturgu tervikuna pärsib. Keskmine kinnisvaraobjekti müügiperiood on tema sõnul umbes 5 kuud ja sellesse perioodi võib Eesti kliimas mahtuda nii suve kui talve.
Nii päringute arvud kui kuulutuste vaatamised on tema sõnul nädala lõikes veidi madalamad reede lõunast kuni pühapäeva pealelõunani. Kõige aktiivsem aeg nädalas on tavaliselt nädala algus. "Palav ilm mõjutab inimeste aktiivsust kinnisvaraportaalis tavaliselt siis kui soojad ilmad algavad. See suvi on näidanud, et mõni päev pärast seda kui soe ilm on juba tavapäraseks muutunud, külastajate aktiivsus taastub,” lausus Heil.

Kliendid tulemata ei jää
Samas on päeva lõpuks Soomani sõnul tegemist ühendatud anumate süsteemiga ehk klientide kõned ei kao kuskile ära. Kui inimesel on kodu tarvis, siis ta lükkab selle otsingud küll kuumaga edasi, kuid otsimisest ei loobu. See tähendab, et ilmade jahenedes tulevad ka huviliste kõned ning sedavõrd on tööd siis jälle rohkem.