TOP 10 | Uute sõiduautode müük tegi hüppelise kasvu. Vaata, millised margid meeldivad eestlastele kõige enam
Kokku tänavu seitsme kuuga müüdud 16327 uut sõiduautot ehk 8,1% rohkem kui mullu samal perioodil, teatab AMTEL.
Juulis eelistasid tarbijad enim väiksema keskklassi autosid, milliste osakaal kõigist müüdud autodest oli 21,8%. Jätkuvalt lähevad hästi kaubaks ka keskmised ja väiksemad maasturid, milliste osakaal oli juulikuus vastavalt 20,4% ja 20,3%. Hübriidautosid müüdi 151 ja edukalt kulges juulis ka elektriautode müük, milliseid anti tarbijatele üle 27. Uusi gaasiseadmega (LPG) autosid müüdi 2.
Automarkide seast kerkisid juulis esikolmikusse Toyota (313 müüdud uut sõiduautot), Renault (241) ja Škoda (215). Mudelitest eelistati enim Renault Cliot (84), järgnesid Toyota RAV4 (80) ja Kia Cee’d (77).
Sõiduautodest veelgi tempokam oli tõus tarbesõidukite poolel, kus eelmise aasta juulikuu müük ületati 23,4 protsendiga. Seitsme kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 4043 uut tarbesõidukit ehk 12,4% enam rohkem kui mullu samal perioodil. Populaarseim mark oli juulis Citroen (79), järgnesid Volkswagen (50) ja Peugeot (47). Veokite segmendis oli edukaim Scania 42 veokiga ja esikolmikusse mahtusid ka Volvo 17 ja Mercedes-Benz 15 veokiga.