Avalduse kohaselt tellis tarbija märtsis postimüügikataloogist Hansapost jalgratta Ecobike Basic. Kauba kätte saamisel selgus aga, et tootega ei ole kaasas eestikeelset kasutamisjuhendit ning toode ei vasta kirjeldusele, kuna jalgrattal puudub LCD ekraan, millelt saaks vaadata postimüügikataloogis lubatud andmeid.

Hansaposti postimüügi kataloogis olevas vaidlusaluse elektrijalgratta Ecobike Basic 28 tootekirjelduses on märgitud, et: "Läbitud distantsi, kiirust ja muid olulisi näite saab jälgida modernse LCD ekraani pealt.“ Kuid ekraanilt ei olnud võimalik vaadata läbitud distantsi ja kiirust.

Tarbija teavitas kauplejat jalgratta puudustest. Kaupleja saatis talle eestikeelse kasutamisjuhendi ning selgitas, et jalgratta ekraan vastab kirjeldusele. Tarbija sellega ei nõustunud.

Kaupleja vastas lõpuks, et pakub välja kasutamata toode tagasi võtta. Tarbija sellega ei nõustunud ning soovib lubatud seadme paigaldamist rattale ning 70 euro hüvitamist.

Kaupleja vastuväited

Klient teavitas Hansaposti klienditeenindust, et tootel puudub lubatud LCD ekraan ning kasutusjuhend. 11.aprillil 2018 võttis klienditeenindaja kliendiga ühendust ning teavitas, et kasutusjuhend on posti pandud ning pärast tarnijaga kontrollimist, tootega kaasasolev ekraan vastab kirjeldusele. Klient ei olnud sellega nõus. Lahenduseks pakkus pood kliendile võimalust toodet tagastada. Seda klient ei soovinud teha.

Kataloogis oli ekslikult tooteinfos kirjeldatud ratta lisaseadet LCD ekraan, mida toote standardvarustuses kaasas ei ole. Kaasas on ratta käepidemele paigaldatud LED ekraan, millelt saab jälgida aku laetust, valida kiirust ning lülitada sisse või välja aku kasutust. Seega kogu vajalik info rattaga sõitmiseks on olemas LED ekraanil. Kaupleja möönab, et esialgselt sai kataloogi lastud sisse ebatäpsus ekraani kirjelduse osas ning seda ei olnud võimalik peale kataloogi väljasaatmist enam muuta.

"Ebatäpsusest teada saades viidi koheselt kodulehel sisse muudatused ning järgmises kataloogis enam vigast teksti ei kuvatud. Antud hetkel vastab jalgratta ekraan tootekirjeldusele ning standardvarustuses lisasid ette nähtud ei ole. Kliendile on ka sellekohane info edastatud. Lisavarustust meil kliendile pakkuda ei ole võimalik, kuna neid tooteid meil müügis ei ole," ütles kaupleja.

Tarbijale on pakutud vaidlusaluse jalgratta tagastamise võimalust, kuid tarbija ei ole seda soovinud. Kaupleja on valmis kasutamata toote tagasi võtma ning saatma rattale kulleri järele tarbijale sobival ajal. Tarbijale saadeti täismahus eesti keelde tõlgitud toote kasutusjuhend, mis peaks olema piisav antud jalgratta kasutamiseks. Kui toodet on kasutatud, siis arvestab Kaupleja maha toote kasutamisest tingitud väärtusekulu. Tarbijat oli eraldi informeeritud, et ei tohi toodet kasutada, kui on pretensioone.

Kaupleja on nõus maksma tarbijale hüvitist 70 eurot.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: tarbija avaldus rahuldada

Komisjon leidis juhtumi asjaoludest lähtudes, et tootekirjelduse „Läbitud distantsi, kiirust ja muid olulisi näite saab jälgida modernse LCD ekraani pealt“ alusel postimüügikataloogist toote ostmisel võis tarbija, eeldada, et ostetud seadmel on kaasas lubatud LCD seade.

Komisjon leidis, et kaupleja oli lepingu tingimustele mittevastava asja üleandmisega rikkunud poolte vahel sõlmitud lepingut.

Eelnevast tulenevalt on tarbijal õigus nõuda kauplejalt asja lepingutingimustega vastavusse viimiseks tehtavate kulutuste hüvitamist. Tarbija on nõudnud kauplejalt 70 euro kompenseerimist.
Seetõttu on kauplejal kohustus tootekirjelduses lubatud LCD tarnimise võimatuse korral kompenseerida tarbijale 70 eurot.