Rail Baltic on kahtlemata Eesti ja Läti jaoks lähiaastate üks olulisemaid transporditeemasid, kuid selle projekti õnnestumiseks tuleb arendada olemasolevaid transpordiühendusi juba praegu,“ ütles Kadri Simson. „Kui Rail Balticu valmides on võimalik kiiresti kaupu vedada ja sõita töö- või puhkusereisidele, siis praeguste transpordiühenduste arendamisega saame tõsta Lõuna-Eesti ja Põhja-Läti regionaalset konkurentsivõimet,“ selgitas minister.

Olemasolevate raudteeühenduste arendamiseks on kavas hinnata ka ümberistumisvõimalusi Tallinn-Tartu-Valga-Riia rongiliinil. Raudteeühenduse parandamine nimetatud lõigul elavdaks nii inimeste liikumisvõimalusi kui ka kaupade vedu Lõuna-Eestis ja Põhja-Lätis laiemalt. Tartu-Riia vahelise reisijate- ja kaubaveo arendamine on oluline ka tulevikus rajatava Rail Balticu kontekstis.

Praegu sõidab Valga ja Riia vahel kaks rongipaari päevas ning Eesti-Läti piiri ületab keskmiselt 1000 reisijat kuus.

Lisaks tõid ministrid välja vajaduse kaaluda 2019. aastal reise alustava Kiiev-Riia rongiühenduse võimalikku pikendamist Tartu ja Tallinnani.

Eesti ja Läti valitsusliikmed Eesti ja Läti valitsusliikmed peavad täna 21. augustil Riias Läti Rahvusraamatukogus ühise istungi, millega tähistatakse mõlema riigi 100 aasta juubelit.