Eile avati Tallinnas Taxify nime all tankla, kuhu kütust tarnib Olerex. Taxify lubaduse põhjal on nad otsustanud konkurentsi näol ühe mõjutaja eemaldada ning reguleerida hinda turu vajaduse ja sisseostuhinna põhjal.

Circle K peadirektor Kai Realo kommenteerib, et tema hinnangul on tegemist turunduskontseptsiooniga ja sellest lähtuva kampaaniaga ühele automaattanklale. "Tanklat omab ja opereerib ehk kütust müüb seal Olerex ning tankla on Taxify logoga eksponeeritud peamiselt oma taksojuhtide teenindamiseks," põhjendab ta.

"Pressiteates toodud infot, et konkurents lülitatakse hinnastamisest välja, ei saa võtta tõsiselt," jätkab Realo. "Vabas turumajanduses ei saa konkurente välja lülitada, sest nad on olemas ja reageerivad samal turul tegutsevale konkureerivale ettevõttele igal juhul, sõltumata selle suurusest, asukohast või kaubamärgist. Kütusehind sõltub alati üleilmsest toote hinnast, riiklikest maksudest ja kohapealsest konkurentsist. Eesti turg on Euroopas üks konkurentsitihedamaid ning kütusemüügi marginaalid seetõttu pea olematud. Seega peaks kliendid suhtuma soodsaima hinna lubadusse ettevaatlikult - juhul kui antud üksik automaatjaam mingeid hinnamuudatusi antud piirkonnas teeb, reageerivad sellele ka teised kütusemüüjad ning lubadus kaotab kehtivuse."

Realo sõnul juhtus nii ka täna hommikul, kus kõik suuremad kütusemüüjad, välja arvatud Olerex ise, oma müügihindu Tallinnas langetasid.

"Taxify ütleb oma meediasõnumis, et nemad selles automaatjaamas mootorikütuselt ei plaani kasumit teenida, vaid nende sissetulek tuleb vedamisteenuselt. Samas ka selles automaatjaamas tuleb kellelgi seda korras hoida, sinna tuleb kütust vedada, seal tuleb seadmeid hooldada ja kaasajastada ehk kuskilt ja millegi arvelt peab selleks vajalik investeering tulema. Ja kuna seda tanklat ei oma ega opereeri Taxify, siis antud juhul kannab need kulud Olerex," ütles Realo.

Taxify kontseptsiooni ei usu ka Neste turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste, kelle sõnul jääb nende kontseptsioon ja selle tagamõte segaseks. "Tankla taga on üks Eesti kütuse jaemüüja ning Taxify osalus on pigem formaalne," ütles ta.

Samuti jääb Sülluste arvates segaseks, kuidas suudab üks väike tankla tõrjuda konkurentsi ja mitte olla mõjutatud suurte jaemüüjate igapäevasest aktiivsest hinnakujundusest. "Peale teate ilmsikstulekut tegi konkurents kiirelt oma töö ja tõi hinnad piirkonnas kohati isegi soodsamale tasemele kui vastavatud Taxify tanklas. Raske on uskuda, et tänases tulises turuolukorras suudetakse välja käidud soodsaid hinnalubadusi täita," ütles ta.

"Kõike seda analüüsides jääb mulje, et tegu on pigem osava PR trikiga," lõpetas Sülluste.

Taxify autopargi haldur Heigo Protten vastab konkurentide kommentaaridele:

Tanklat varustab kütusega Olerex, kuid Olerexi soodustused seal ei kehti. Samas kehtib tanklas püsisoodustus Taxify juhtidele, kes on teinud möödunud kalendrikuul vähemalt kümme sõitu. Selleks peab inimene tegema vaid 2-3 Taxify sõitu nädalas. Loodame, et see motiveerib suuremat hulka juhte Taxify platvormiga liituma. Nii on selgelt tegu Taxify tanklaga. Erinevus seisneb selles, et meie ärihuvi pole kasum kütusemüügilt. Meie ärihuvi on pakkuda parimaid tingimusi Taxify juhtidele.

Meie põhitegevus seisneb kiireima ja mugavaima linnatranspordi teenuse pakkumises. Pikas perspektiivis on tegu eduka ettevõtmisega ka juhul, kui tankla omakulud on kaetud. Tankla täidab eesmärki kui see motiveerib juhte Taxify platvormiga liituma – mida rohkem juhte, seda paremat teenust Taxify oma klientidele pakkuda suudab.

Tunneme heameelt, et tankla avamine tõi hinnad alla kogu Tallinna piirkonnas. Sellest võidavad kõik linnas liiklevad inimesed. Reageerisime konkurentide tegevusele omapoolse hinnalangetusega. Avamispäeval ehk eile said Taxify juhid tankida sellest veel 5 senti soodsamalt. Nädala lõpuni püsivad hinnad meie tanklas tasemel – 1.29€ bensiinikütuse liitrilt ja 1.23€ diiselkütuse liitrilt – seda nii tavainimestele kui Taxify juhtidele. Julgustame inimesi otsima üles tee meie tanklasse.