„Selveril on plaanis veel sel aastal välja tulla sarnaste toidukappidega. Seni on olnud ligi kolm aastat võimalik e-poest tellitud kaubad saada kätte kindlate poodide väljastuspunktist," rääkis Selveri e-kaubandusjuht Gunnar Oboloneski.

Seda, millal täpselt Selver toidukappidega turule tuleb, Oboloneski ei täpsustanud, kuid ta kinnitas, et projekt on lõpufaasis.

Rikastab turgu

E-Maxima juht Deniss Osman ütles, et e-kaubandust globaalselt vaadates järgib Eesti e-kaubanduse sektor ülemaailmseid trende, selles mõttes ei ole toidukapp väga suur uudis. „Kuid kui me asetame toidukapid e-toidukaupade äriahelasse, siis on oluline märkida, et tegemist on väga hea lisandväärtusega põhitegevusele, kuid see ei asenda kojuveoteenust ennast," arvas ta.

„Trend on pigem see, et eri tarbijagruppidel tekivad erinevad ostuharjumused ja ootused teenuse sisule ehk koju- ja kontorisse veoteenuse turg muutub järjest põnevamaks, kiiremaks, laiapõhjalisemaks ja individuaalsemaks," arvas Osman.

Prisma Peremarket AS kommunikatsioonijuht Piret Lankots arvas, et uute kauba kättesaamise kanalite avamine konkurentide poolt on eelkõige hea lisavõimalus neile, kes on juba harjunud toitu e-poest ostma ja tunnevad huvi mugavama teenuse vastu.

Seda, kas taolised toidukapid võiksid paarikümne aasta perspektiivis saada nii populaarseks, et vähem inimesi hakkaks poes ostlemas käimas ja need muudaks kaubandust, Obolenski ei uskunud.

„Ma ei arva, et taolised toidukapid võiksid tavapärast poes käimist täielikult asendama hakata, aga on see märk, et e-kaubandus on arenemas ja pakub kiire elutempoga inimestele veel ühe võimaluse kaubad kätte saada," tõdes Obolenski.

Jägivad turul toimuvat

Lankots rääkis, et Prisma on kaalunud erinevaid võimalusi e-poe kauba kättesaamise kanalite osas ja näiteks Soome Prismas on sellised pakiautomaadid olemas. „Praegu aga oleme otsustanud tõsta olemasoleva teenuse kvaliteeti ja mitte kiirustada uute arendustega turule tulekuga," tõdes ta.

Toidukappide näol on Lankotsi sõnul tegemist pigem lisateenusega, mis täiendab võimalust ise poes kaupa valimas käia.

Osman leiab samuti, et turg on toidukappide poolel küpsemas ning täna kommenteerida e-Maxima toidukappide arengut on veel vara.

„Kindlasti on aga e-kaubanduse sektor kasvamas ja seda mitte pelgalt Eestis, vaid terves maailmas. Ütleksin, et e-toidukauplus teenusena on tõusev täht, sest tarbija mõistab, et sellega on võimalik aega säästa. Lisaks on kliendid hakanud mõistma, et tegemist ei ole luksusteenusega, vaid tavapärase ostlemise võimalusega nii, et ise ei pea poekotte tassima," ütles Osman lõpetuseks.