EAS hakkab tööstusettevõtetele tootearendustoetust pakkuma
Alates tänasest saavad tööstusettevõtted Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt (EAS) taotleda toetust ekspordipotentsiaaliga toote arendamiseks, et suurendada oma ettevõtte pakutavat lisandväärtust ja müügitulu.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Rene Tammisti sõnul on toetus vajalik just neile ettevõtjatele, kes soovivad maailmaturul oma konkurentsipositsiooni parandada. „Umbes 70% Eesti ekspordist annab meie tööstussektor. Oleme maailmaturul konkureerimisel olnud seni üsna heas positsioonis, kuid väärtusahelas tõusmiseks ning kõrgema lisandväärtusega toodete ja teenuste väljatöötamiseks on tarvis hoida järjepidevalt tähelepanu tootearendusel ja innovatsioonil. Tootearendus on ettevõtjate jaoks kõrgema riskiteguriga, sest selle investeeringu tasuvus ei ole alati tagatud. Majanduse pikaajaliste kasvueelduste tagamiseks on riigil huvi aidata seda riski maandada, sest see tagab ka ettevõtete jätkuva ekspordivõimekuse,“ selgitas minister Tammist.
„See, mida ettevõtted oma klientidele müüvad täna ei pruugi enam homme leiba lauale tuua. Kuna hinnad on kiiresti tõusnud, siis ei ole Eesti enam odav koht tootmiseks. Järelikult peab tõusma ka toote või teenuse hind. Hinna tõstmiseks tuleb tegeleda tootearendusega, kuid tootearendusse investeerimine on kallis tegevus ja kunagi ei saa olla kindel, et investeering õnnestub ehk omakorda uut raha sisse tooma hakkab. Siin tulebki mängu uus tootearendustoetus, mis aitab ettevõtetel neid riske riigiga jagada,“ ütles EASi ettevõtluskeskuse direktor Tanel Rebane.
Ehitusmaterjale tootva Bauroc ASi tegevdirektor Ivar Sikk tervitab riigi toetust uute toodete turule toomisele kaasa aitamisel ning soovib tootearendustoetusega laiendada ettevõtte poolt pakutavat toodete nomenklatuuri. „Soovime tootearendustoetuse abil laiendada tootevalikut mitmekihiliste helipidavate seinte ning armeeritud vaheseina paneelidega. Laiem tootevalik võimaldab pakkuda klientidele senisest veelgi täiuslikumat terviklahenduse paketti ning leida uusi müügivõimalusi nii Eestis kui eksporditurgudel,“ ütles Sikk.
Euroopa Statistikaameti järgi on Eestis kümnest ettevõttest ainult üks tulnud välja turu jaoks uue tootega. See on Euroopa Liidu kõige kehvem tulemus, Skandinaavias on seevastu tulemuseks kuus ettevõtet kümnest. See illustreerib veelkord ilmekalt, miks ettevõtteid peab aitama tootearendusega tegelemisel.