Maikuus turule sisenenud Yandex.Taxi on palju tähelepanu saanud, seda peamiselt oma agresiivse turupoliitika tõttu. Vene sõidujagamisäpi kohta on kuulda olnud mitmeid sahinaid - väidetavalt tegutses ettevõte vähemalt . Delfi Kasulik kasutas võimalust ja püüdis välja selgitada, palju tõde neis sahinates on. Küsimustele vastasid Yandex.Taxi operatiivjuht Daniil Shuleyko ja strateegiajuht Aram Sargsyan.

Kuidas on hetkel turusituatsioon ja konkurents Yandexi, Taxify ning Uberi vahel? Kui suure turuosa on maikuust alates endale saanud Yandex?

Oleme pea kõigist konkurentidest ees, ehk siis teisel kohal. Taxify on esimene, kuid oleme ka neile järele jõudmas.

Kui agarad taksoga sõitjad on Eesti inimesed võrreldes teiste riikidega, kus Yandex tegutseb?

Esimesel kuul kasutas meie äppi Eestis 50 000 inimest. Riias oli sama arv, aga seal elab poolteist korda rohkem inimesi kui Tallinnas. Seega saime siin isegi soojema vastuvõtu osaliseks.

Lisaks agaratele taksoäpi kasutajatele, mis veel Eesti turu ahvatlevaks muudab?

Viimastel aastatel saime oma kasutajatelt ja partneritelt väga palju tagasisidet, et millal me Eestisse laienema. Eestis on sõidujagamise seadused selged ja põhjalikud, Eesti on väga vastuvõtlik uutele ettevõtetele ja tehnoloogiaele.

Samuti teavad juba juhid ning ka reisijad, et kuidas sõidujagamisäpid töötavad ning neid ei pea algusest peale õpetama. Eesti oli väga mugav turg, kus tegutsema hakata.

Yandex pole värvanud ühtegi juhti, vaid kasutatakse partnertaksosid. Miks?

Venemaal kasutame näiteks juhtidena füüsilisest isikutest ettevõtjaid. Aga teistes riikides on lihtsam kasutada partnereid, kuna nad teavad juba, kuidas kohalik turg.

Räägitakse, et Yandex siseneb turule väga agressiivselt, maksab juhtidele peale, teeb suuri soodustusi ja seejärel hakkab neid soodustusi vähendama. Kui palju tõde selles on?

Meie partnerid kasutavad muidugi, aga seda teevad ju kõik. Meile teadaolevalt on konkurendid lausa keelanud oma juhtidel Yandexi äpi alt sõita ja trahvivad neid, kes seda teevad. Meie aga lubame kõigil juhtidel kasutada ükskõik millist äppi, see on nende enda valik.

Uberil on Yandex Taxis osalus, kuid kas Tallinnas on kaks firmat konkurendid?

Teeksime kõigepealt selle selgeks, et Uberil pole Yandex.Taxis osalust, vaid meil on ühine firma (millest Yandex omab 59% ehk enamuse), mis teatud riikides tegutseb. Meie kokkulepe Uberiga ei kata Baltimaasid, seega jah, Tallinnas oleme konkurendid.

Mida toob tulevik Yandex Taxile Eestis?

Tahame saada turuliidriteks. Samuti kavatseme laieneda ka väljaspoole Tallinnat ja Tartut.