„Uudse konseptsiooniga tahame oma klientidele pakkuda oluliselt kiiremat teenust, mis peaks lõunapausi ajal tekkivaid kassajärjekordi vähendama 1/4 võrra. Pikkade järjekordade põhjus on lihtne: kõrgkoolis on ainuüksi töötajaid üle mitme tuhande, kes kõik üsna ühel ajal lõunat sööma lähevad," ütles Eesti koolidele ja lasteaedadele toitlustust pakkuva ettevõtte Dussmann toitlustusjuht Indrek Liiv.

"Täielikult iseteeninduskassadele üleminekut me ei planeeri, sest teenindajate roll on oluline ja söökla külastajatele peab jääma võimalus oma ostude eest sularahas tasuda. Iseteeninduskassas on täna võimalik maksta üksnes pangakaardiga," lisas Liiv.

Liiva sõnul on tehnikaülikooli söökla Dussmanni jaoks esimene haridusasutus, kus on kasutusele võetud mehitamata makselahendus. Iseteeninduskassa lahenduse on välja töötanud Ektaco AS, kes on Dussmannit kassasüsteemidega varustanud juba 10 aastat.

„Nii mõnigi meie klient on öelnud, et kuigi iseteeninduskassa ei suurenda ilmtingimata käivet, vähendavad need kulusid ning võimaldavad klientidel kiiremini ja mugavamalt oma ostude eest tasuda. Tänu sellele näeme viimastel aastatel toitlustussektori üha kasvavat huvi iseteeninduslahenduste vastu. Usun, et lähitulevikus on see pigem norm, kui midagi uudset ja innovaatilist,“ sõnas Ektaco juhatuse liige Külle Tärnov.

Toitlustusasutustest on Ektaco CompuCash iseteeninduskassad kasutusel näiteks Plus kohvikutes Mustika Keskuses ja Tallinna Bussijaamas, Bliss Tray buffee-restorani ning Reval Café kohvinurgas Swedbanki büroohoones.