„Oleme teadlikud suurest nõudlusest eelkõige tipptundidel ja populaarsematel väljumistel. Meil kui teenusepakkujal on kahju, et osadel reisidel ei ole kõigil reisijatel alati võimalik istekohta leida, sest hindame reisijate mugavust ega eelda, et reisijad peaksid pikki vahemaid püsti seisma," ütles Elroni kommunikatsioonijuht Mariis Adamberg.

Eelmisel reedel kell 17.32 Tallinnast Tartusse sõitnud Delfi lugeja andis teada, et rong Balti jaamast väljudes puupüsti täis nii, et kohti nappis isegi seismiseks. „Läksin peale Kitseküla peatusest ja keeruline oli leida koht, kus oleks võimalik isegi kinni hoida, istumisest rääkimata," sõnas naine.

Rongis oli nii kitsas, et piletimüüja pidi end sisuliselt inimestest läbi suruma, et kõigi reisijateni jõuda. „Piletisoodustust aga sellise olukorra eest ei pakutud, kuigi suur osa inimestest sõitis kuni Tapani seistes," rääkis reisija.

Samal õhtul rongiga Tallinnast Narva sõitnud lugeja märkis, et temagi sai istuma alles Tapa kandis. "Oli ka neid, kes tulid rongi koos rattaga. Kuna hoiukohti teatavasti napib, seisid enamik neistki keset vagunit, ratas käekõrval." Siiski suudab ta olukorda võtta ka musta huumoriga: "Kontorirotina saan muidugi argipäeviti niigi palju istuda, kulub vast ära see seismine. Aga tõsisemalt rääkides - kurb on sellest, kui näiteks lapsevanemad koos oma lastega seisma peavad. Või vanemad inimesed."

Head lahendust ei pakuta

Küsimusele, kas Elron on sellisteks puhkudeks kaalunud mõne täiendava soodustuse või näiteks seisupileti sisseviimist, rongifirma esindaja ei vastanud.

"Neile, kellel on soov endale istekoht kindlustada, pakume võimalust seda teha, ostes esimese klassi pileti, mis annab õiguse kindlale istekohale," pakkus Adamberg ühe lahendusena.

Detsembris on plaanis lisada sõiduplaani uusi väljumisi, et klientide ootustele paremini vastata. Muutuste eesmärk on Adambergi sõnul eelkõige plaanis vähendada nii nädalalõppude ületäituvust kui pakkuda täiendavaid sõiduvõimalusi.

Huvi on kasvanud

Adamberg ütles, et Elroniga sõitjate arv on järjest kasvanud, sest inimesed on aru saanud, et rong on kiire, keskkonnasäästlik ja turvaline transport, mida üha rohkem eelistatakse.

„Kahjuks on aga Elroni ressursid piiratud. Kuigi populaarsematel väljumistel kasutame reeglina nii pikki ronge kui võimalik ning kahtlemata suunaksime liinile veelgi suuremaid ronge, on suurema nõudlusega aegadel käigus kogu olemasolev rongipark, mistõttu ei ole meil võimalik rohkem teenindusmahtu lisada," tõdes rongifirma esindaja.

Vaatamata viimaste aastate reisijate arvu kasvule, on Adambergi sõnul Elroni rongipark sama suur kui aastate eest. „Oleme korduvalt rõhutanud, et tulenevalt rongireisijate arvu kasvust vajame täiendavaid ronge, kuid riiklikku otsust selles osas veel ei ole," rääkis ta.