Sellise käsu andmist kinnitasid väljaandele kaks allikat.
Käsk ise anti allikate sõnul juba selle aasta alguses ning praegu koostatakse äriplaani, kavandatakse tulevase lennufirma väljanägemist ning kaalutakse aktsionäride koosseisu. Kui suureks kujuneb kummagi panga osalus lennufirmas ning kes veel võivad aktsionäride ringi lisanduda, ei ole teada.

Lennufirmat ei looda enne 2019. aastat. Firma reisijate arv peaks olema 6-10 miljonit inimest aastas. Seega on tegemist massiivse projektiga.

Venemaa lennundusturul veab praegu vaid kaks firmat üle 10 miljoni reisija aastas: need on Aeroflot ja S7Group, mis vedasid eelmisel aastal vastavalt 50,1 ning 14,3 miljonit reisijat.

Suurim regionaalne lennufirma Jamal vedas eelmisel aastal 1,8 miljonit inimest, selle aasta kaheksa kuu kokkuvõttes oli kompanii reisijate arv 1,4 miljonit.

Projekti konsultant on Bain & Company, millega Sberbank ning VTB riigihangete keskuse andmetel sõlmisid septembris ühel ja samal päeval konsultatsiooniteenuse ostu lepingu, mille maht on mõlemal 55,47 miljonit rubla (umbes 733 000 eurot). Baini töö peaks olema lõppenud selle aasta lõpuks.

Regionaalveod olid ka Venemaa presidendi Vladimir Putini maikuise ukaasi üks teema: nimelt käskis ta aastaks 2024 suurendada nende osa siselendudest 50 protsendini. Regionaalsed lennud on Venemaa linnadevahelised lennud, va Moskva. Eelmisel aastal nende maht vaid 23%. Putini ukaasi täitmiseks tuleb regionaallendusid kolmekordistada, sest ka Moskva lennud kasvavad.

Aprillis hindas Venemaa föderaalne lennutranspordi agentuur Rosaviacia Putini ukaasi täitmise kulude mahuks aastatel 2018-2024 182,4 miljardit rubla, sellest 113 miljardit läheks lennujaamade keti loomiseks. Septembris teatas agentuur, et kava sisaldab 65 lennujaama, millest 38 on Kaug-Idas ning mille rekonstrueerimiseks kulub 166 miljardit rubla.

Sberbanki, VTB ja Baini esindajad keeldusid kommentaaridest.