Delfi poole pöördus lugeja, kelle tuttaval paluti SMSi teel praegune krediitkaart kinni panna ning uus tellida. „Mu tuttav polnud vähemalt kahe nädala jooksul kordagi kaarti kasutanud ei internetis ega lihtsalt maksmiseks. Ta helistas ka Swedbanki klienditeenindusse, kust teatati, et ta ei ole ainus klient, kelle kaart ohus on," kirjeldas lugeja.

Vastab Swedbanki kommunikatsioonispetsialist Liidia Kaljundi:

Tegemist võis olla eelmisel nädalal asetleidnud BIN attack'ga, mille Swedbank tuvastas kaarditehingute monitooringu käigus. Palusime klientidel, kelle kaardi andmed olid sattunud ohtu, asendada kaart uuega. Seejuures uue kaardi väljastame oli kliendile tasuta.

BIN attack'i puhul pole tegemist kaardiandmete lekkega, vaid tegemist on kelmide poolt nii-öelda kaardinumbri „äraarvamisega" selleks loodud tarkvara abil.

Meile teadolevalt ei ole seekord kelmidel õnnestunud klientide rahale ligi pääseda.

Kui palju selliseid juhtumeid Swedbanki klientidega juhtus või kaarte välja vahetati, pank ei täpsustanud.