Pärast nõukogude aega vabanes koos Eesti riigiga ka siinne moeturg. Alates piiride kadumisest on iga aastaga laiendanud siia oma tegevust erinevad riidebrändid, et pakkuda kandjatele midagi erilist. Võib julgelt öelda, et praeguseks on brändide ja riiete valik lai ning tõepoolest leiab igaüks endale midagi, millega eristuda. Lihtne on öelda, et eestlane kannab oma lihtsat musta-valget outfit’i, kuid tegelik moestseen kujuneb sellest, mida näed igapäevaselt tänavatel. Viimased aastad siinsetel uulitsatel on aga rõõmustavalt värvikamaks muutunud, võimalus on kohtuda kõigi erinevate moemaitsete, eelistuste ja loovusega ning sellest tänavapildist tekibki termin tänava- või urban-mood – kuidas kellelegi meelepärasem väljendada on. Siinne moemaastik ei ole kaugeltki enam isikupäratu.
Tänavapildil ja inimeste eelistustel hoiavad hoolikalt silma peal kõik moeloojad, kuid mõned neist oskavad pisut paremini oma järeldusi uutesse kollektsioonidesse põimida ning seda kinnitab nende populaarsus. Mitmed praeguseks maailmakuulsad urban-brändid on alustanud oma teekonda T-särkidest, suunates need algselt väiksematele sihtgruppidele ja subkultuuridele, näiteks hiphopi ja skate'i austajatele. Sedasama tegi maailmakuulus bränd Mister Tee, mis on praeguseks esindatud ka kodumaisete juurtega e-poes Streetshop ONE, kes leiab inspiratsiooni popkultuurist ja selle elementidest tänapäeval ning on leidnud kiirelt oma tee miljonite südameteni.
Tänavamoe esemed peaksid suutma oma olemuselt sobituda kõikvõimalikesse igapäevastesse sündmustesse ning nendes võiks peituda ka teatud klassikaline joon. Saksamaalt pärit kaubamärk Urban Classics on suurepäraselt mõistnud urbanistliku moevoolu vajadust tasakaalukuse järele ning loonud rõivaid, mis aitavad pisut särtsu luua ka justnimelt tagasihoidlikumates garderoobides.
Sügis on eestlaste rolli tänavamoe loomises enesekindlalt välja toonud, aina enam on märgata praeguse moevoolu pilkupüüdvaid ultravioletseid ja kirkaid värve ning sügiseses värviparadiisis loovad need intensiivset, kuid samal ajal imekaunist kontrasti. On märgata, et erinevatele komplektidele ilmekuse, stiili ja salapära lisamiseks on rahva seas menu koguvad cap’id ehk nokatsid oma rolli hästi täitnud. Flexfit on kõik trendid kõrva taha pannud ning pakub juba üle 50 aasta kõige laiemat peakatete valikut maailmas. Sametine hoodie ja snapback sobivad omavahel ideaalselt kokku.
Kõige muu hulgas on eestlane suur mugavuse austaja ja õppinud seda ka tunnistama. Eriti mõnus on mugavate riideesemetega ümber käia just külmematel aegadel. Meestel on tänapäeval palju ruumi mängida ja kombineerida erinevates lõigetes T-särkide, pusade ja vabaajapükstega ning naine näeb tänaval välja stiilne just sellise kleidi või seelikuga, mis on mugav, kuid jätab piisavalt ruumi katsetamiseks ja kombineerimiseks soojemate saabaste ning teiste aksessuaaridega.
Selle aasta sügisega aitab ideaalselt kooskõlas olla 2015. aastast tegutsenud e-pood Streetshop ONE, mille kaubamärgi valikust leiab üle 15 maailmakuulsa brändi. Streetshop ONE võtab E-esmaspäevast osa nüüdseks juba kolmandat aastat ning pakub igal aastal kampaania raames erilisi soodustusi absoluutselt kõikidele e-poes leiduvatele toodetele.
Jaga
Kommentaarid