Kas keskendumine välisturgudele on ikka see asi, millega Nordica esmajärjekorras tegelema peab? Mitte pakkuma eestlastele otseühendusi Tallinnast? Omaniku esindaja, majandusminister Kadri Simson on sellega nõus?

Jah, meie tänased otsused ja muudatused on kinnitanud ka ettevõtte nõukogu ja omanik, aga hoolimata meie põhimõtteliselt ülesandest pakkuda Eestile konkurentsivõimelisi ühendusi, ei tähenda see, et neid peaks pakkuma olukorras, kus see pole majanduslikult mõistlik. Meie eesmärk ei ole saavutada suurimat turuosa Tallinnas ükskõik, mis hinnaga. Nordicat on vaja selleks, et niikaua kui Eestil on oma edukas lennufirma, on tagatud ka elementaarsed, kriitilised ja olulised lennuühendused. Praegu tulevad siia erinevaid vedajaid, kes siit liine avavad, ka oluliselt suuremate lennukitega, aga see ei pruugi nii kesta igavesti. Kui meie suudame olla edukad, saame turul silma peal hoida ja vajaduselt kohe ka reageerida.

Täna teatasite, et sulgete ka Peterburi liini, kuigi sellele polnud isegi konkurentsi. Lihtsalt ei tasu ära?

Peterburi liinil pole tõepoolest teist operaatorit olnud. Me oleme lennanud seda liini kaks aastat ja see tulemus ei ole vastanud ootustele.

Täna rohkem sulgemisotsuseid ei tule? Teised liinid on kõik kasumlikud?

See on teie interpretatsioon. Ma ütlen nii, et me oleme teinud oma järgmise aasta majandusplaani hinnates, mida on mõistlik teha, kus oma lennukeid rakendada ja mis on mõistlik maht Tallinnast algavatele lendudele. Aga me jälgime olukorda koguaeg ja seda, kas meil on aasta pärast Tallinnast mahtu rohkem või vähem, on võimatu hetkel öelda. Kui täna oleksime leidnud, et vaja on teha täiendavaid otsuseid, siis oleksime seda teinud.

Kas liinide sulgemine on järjekordne, teile eelmise juhtkonna poolt n-ö pärandatud ja edasilükatud otsus, mida lihtsalt pidi üks hetk tegema, sest need olid juba ammu kahjumlikud?

Strateegilised rõhuasetused on teema, mille peale oleme palju viimastel kuudel mõelnud. Suve algul oli näha, et see aasta saab Nordica jaoks olema keerulisem, sest oluliselt tõusis kütusehind ja konkurentsiolukord Tallinnas on meie jaoks läinud raskemaks. Tänaste muudatuste valguses - kaks nädalat tagasi tuli Oslo liinile juurde kolmas operaator. Eelmisel juhtkonnal oli oma tegevusplaan, kuidas olukorraga toime tulla. See lõpuni ei leidnud nõukogu ja omaniku toetust. Tänased plaanid ja nägemused on nendega kooskõlastatud.

Milline tuleb tänavu aasta kahjuminumber?

Ma ei hakka seda spekuleerima, aga tõesti, eeldame, et kahjumisse me jääme. See on mõni miljonit eurot.

Miks koondate just kontoriinimesi?

Me muudame oma fookust ja tegevusplaani. Kui muudatuste tulemusena ei näe me vajadust loobuda lennupersonalist, me otsime neid pidevalt hoopis juurde, siis efektiivsuse tagamiseks pole meil mõistlik hetkel kommertsüksuses kõiki ametipositsioone.

Lisaks koondamistele lahkub kuuldavasti inimesi hulgaliselt ka omal soovil?

Täna on ettevõttes 500 töötajat. See, et inimesed lahkuvad ja uued liituvad - see on tavapärane protsess, eriti kui ettevõtte fookus ja tegevusplaanid muutuvad.

Kas uue finantsjuhi olete leidnud?

Meil on järgmisel nädalal erinevad kohtumised planeeritud Konkurss oli väga aktiivne ja usun, et leiame pädeva finantsjuhi.

Mis järgmisest suvest saab, kas siis hooajalised liinid üldse tulevad?

Suvised liinid kindlasti tulevad, hetkel jäävad kindlalt Split, Odessa ja Nice. Kas ja mis liinid nendele lisanduvad, veel arutame, sest tahame nendega teha ikkagi piisavalt head tulemust.