Naastrehvi Nokian Hakkapeliitta 9 väljatöötamisprotsess kestis üle nelja aasta. Paljude testide võitja Hakkapeliitta 8 järel oli parema rehvi valmistamine tõeline väljakutse. Kohe alguses seati siiski kõrged eesmärgid: sooviks oli luua ohutu ja sõidutunnetuse poolest stabiilne talverehv, mis annab jääl maksimaalse pidamise. Uus rehv pidi kulutama vähem kütust ning vastama Venemaa ja Põhjamaade uutele naastrehvidele seatud nõuetele. Arendustöö õnnestus suurepäraselt: uutel rehvidel on esmaklassiline haarduvus jääl pidurdamisel ning tingimusteta stabiilne ja tasakaalus sõidutunnetus iga ilmaga.

Ainulaadne haarduvus tänu topeltnaastudele

Nokian Hakkapeliitta 9 kõige murrangulisem idee on seotud funktsionaalse naastude asetusega. Esimese rehvitootjana maailmas arendati välja kaks erinevat naastu – rehvi kulumispinna keskpiirkonda ja kulumispinna äärtele. Õige kujuga naastude väljaarendamine oli pikk protsess, mille käigus katsetati kümneid variante. Lõpptulemusena sündis patenteeritud topeltnaastutehnoloogia: keskpiirkonna naastud, mis pakuvad kindlat pikihaarduvust pidurdamisel ja kiirendamisel, ning äärepiirkonna naastud, mis tagavad esmaklassilise külghaarduvuse nii jäiselt libedal kui ka lumisel teel.

Nokian Hakkapeliitta 9 ainulaadne topeltnaastutehnoloogia tagab haarduvuse nii sirgel teel kui kurvides.

Kaks tippkvaliteediga naastu tungivad sügavale jäässe ja võimaldavad sõita ohutult ka kõige karmimatel talvepäevadel kurve läbides ning möödasõitudel. Peale kahe erikujulise naastu on uutel rehvidel Eco Stud naastupadi. Uus naastukontseptsioon vähendab tee kulumist ja tagab madala mürataseme.

Katsetati 28 erinevat pinnamustrit

Nokian Hakkapeliitta 9 arendusprojektis katsetati 28 erinevat pinnamustrit, mille abil optimeeriti lõpliku toote omadusi. Lõpptulemuseks on varasemast turvalisem pinnamuster, millel on lumistel teedel ja talveilmadega oma eelkäijatest parem tunnetus ja haarduvusvõime.

Materjaliarendusosakond valmistas uut tüüpi keskkonnasõbraliku talvesegu, tänu millele paranes rehvide haarduvus märjal asfaldil kuus protsenti. Peale selle on uuel rehvil oma tooteperekonna rehvidest madalaim müratase ja väikseim kütusekulu.

Ülivõimsa pidamisega Hakkapeliitta 9 SUV

Varasemast suuremat vaeva nõudis ka rehvide tootmise sissetöötamine, sest rehvidel Hakkapeliitta 9 ja Hakkapeliitta 9 SUV on tootja ajaloo suurim ühe tooteperekonna valik – kokku üle saja toote.

Rehvide arendamisel on huvitav nüanss – isegi pärast hoolikat kavandamist ei ole võimalik rehvi omadusi arvutuste teel leida, vaid üksnes praktikas ehk teel katsetades. White Helli katsetuskeskuses Ivalo kaamoses katsetati uusi rehve mitme talve jooksul ning kokku kogunes üle 2800 testkilomeetri.

Üle saja tootearendaja ühine jõupingutus

Tootmises suudeti katsetajatele prototüüprehve kiiresti toota ning selle eest täname meie tehaste pühendunud töötajaid. Tootmises on õnnestunud säilitada tehniliselt nõudlike toodete kõrge kvaliteet, mis lubab meil tarbijatele sel hooajal turu parimaid talverehve ja maksimaalset talvist ohutust pakkuda.

Nokian Hakkapeliitta 9 naastrehvi pinnamustri kavandamisel oli eesmärk luua eelkäijast veelgi ohutum rehv.

Hakkapeliitta 9 arendamises osales üle saja rehviprofessionaali. Nõudlikus arendustöös on kõige olulisem osata teineteisele oma mõtteid edasi anda. Rehvide arendamise õnnestumine tasub kogu vaeva ning uue talverehvi väljatöötamise järel on alati mõnda aega tunne, et sellest paremat rehvi ei ole võimalik luua. Rehvivaldkonnas on aga pidev uute toodete arendamine tavapärane ja seetõttu jätkub meie töö intensiivselt.

Arendusjuhina saan öelda, et olen tõeliselt rahul ja vaimustatud. Oleme koos kavandanud ja tootnud unikaalse naastrehvi, tänu millele on autojuhtimine Põhjala nõudlikes oludes varasemast mugavam ja ohutum.

Nii sündisid Nokian Hakkapeliitta 9 ja Nokian Hakkapeliitta 9 SUV

  • Üle nelja aasta tootearendust
  • Üle saja tootearendaja
  • Üle 7000 prototüüprehvi
  • Üle 2800 katsesõidu
  • 28 pinnamustri prototüüpi

Nokiani uued rehvid leiad Vianor/Tireman rehvikeskustest kõikjal Eestis ja saad autole alla ka.

Kuidas kanda hoolt naastrehvi eest?
Pane sügavama soonega rehvid alati taha.


Kontrolli naastu väljaulatuvat osa. Pane naastrehvid, mille naastud on rehvi pinnast rohkem väljas, tagasillale, kui rehvide soone sügavuses ei ole märkimisväärset erinevust.


Vaheta esi- ja tagarataste rehvid omavahel iga 3000-8000 km järel.


Väldi rataste pööramist, kui auto seisab paigal, näiteks parkides.


Väldi jõulisi kiirendamisi ja pidurdamisi. Püüa kiirendada vaid siis, kui rool on otse.
Jaga
Kommentaarid