Eile teatas Tarbijakaitseamet, et “viis kevadel sideettevõtjate Telia Eesti, Tele2 Eesti, Elisa Eesti, STV ja Levikom Eesti suhtes läbi järelevalvemenetlused, kuna ettevõtjad kasutasid tähtajalistes lepingutes tarbijaid ebamõistlikult kahjustavaid tüüptingimusi”.

Menetluse tulemusena on mõningaid muutusi teinud kõik operaatorid, kuid Tele2 astus tüüptingimuste vastavusseviimisest edasi ja kaotas erinevad trahvid täielikult.

“Toetame täielikult Tarbijakaitse initsiatiivi,” märkis Robbins. „Klient ei ole pelgalt number, mida jõuga kinni hoida, vaid inimene, kelle tahet tuleb austada. Loodan, et ka teised operaatorid saavad sellest peagi aru,“ rõhutas ta.

Klientide huvides vajab kiiret uuendamist ka regulatsioon, mis on seotud mobiilioperaatori vahetusega ja võimaldab praegu sellel protsessil kesta nädalaid. “Eesti lähenemine sellele on hetkel maailma üks aeglasemaid, kuigi me võiks ja peaks olema parimad, arvestades oma eeskujulikku e-riigi kuvandit,” lisas Robbins.

“Nii mõndagi tuleb Eestis klientide kohtlemisel paremaks muuta ja mitte ainult mobiilioperaatoritel, vaid kõigil suurematel ettevõtetel,” ütles Robbins.

“Näiteks ei peaks ettevõte sundima oma kliente kirjutama alla lepingutele, mida nad kunagi algusest lõpuni läbi lugeda ei jõua. Me oleme suutnud muuta tüüplepinguid ligikaudu kolm-neli korda lühemaks, aga tahaks veelgi,“ märkis Robbins. Tema meelest ei tohiks inimesi juriidiliste keerukustega asjata segadusse ajada ja hirmutada.