„Eks põhjamaalased on teeninduskultuuri osas palju nõudlikumad ja märkavad kiiremini toimunud muudatusi tööjõu kvaliteedis," tõdes Rimi Eesti Food kommunikatsioonijuht Katrin Bats.

Soomlaste Ilta-Sanomat artiklis toodi välja, et soomlased pole Eestit külastades rahul teeninduse, keeleoskuse ega viimase aja hinnatõusuga.

Bats kinnitas, et nurinat hinnataseme ja teeninduse osas nemad saanud ei ole. „Nendel vähestel kordadel, kui soomlased pöörduvad Rimi klienditoe poole, ei ole põhjused enamasti teeninduses või hinnataseme tõusus," ütles ta.

Soome keelt räägitakse vähem

Artiklis toodi välja ka, et soomlased on varem saanud teenindust soome keeles, kuid nüüd kohtab seda vähe või üldse mitte. Bats tõi selle põhjenduseks üldise olukorra teenindussektoris ja tööturul. „Teenindajaid on väga keeruline leida ja lisaks ühe võõrkeele oskus ei ole täna värbamisel meie esimene kriteerium," oli kirjeldas ta olukorda.

Tallinna Teeninduskooli direktor Meeli Kaldma tõdes, et soomlaste osakaal Eestit külastavate turistide seas on tõesti langemas. „Erinevatel põhjustel on aastatega vähenenud ka eestlaste soome keele oskus, nooremate eestlaste puhul on kaalukauss ilmselt kaldu inglise keele poole," arvas ta.

„Ma ei saa üleda, et mul näiteks reisile minnes oleks ootus, et keegi seal eesti keelt oskab. Pigem ikka arvestan sellega, et pean hakkama saama võõrkeelega. Kui on ootus, et teenindaja peaks keelt oskama ja siis selles pettutakse, siis saabki vaid järgneda negatiivne reaktsioon," arvas Kaldma.

Kaldma kinnitas, et Tallinna Teeninduskoolis koolitatakse teenindajaid kõrgete standardite kohaselt. „Õpetame inglise ja vene keele kõrval ka soome keelt, osaleme projektides, käime Soomes keelt harjutamas, oluline on anda õpilasele julgus seda oma töös kasutada," kirjeldas koolijuht.

Sadamaäärsetes kauplustes muutusi pole

Bats kinnitas, et Tallinna sadama piirkonnas klientide hulgas muutusi väga pole. „Rahvuse põhist informatsiooni me ei saa koguda, kuid küll aga näitab välismaiste kaardimaksete osakaal näiteks Nautica Rimis, et see aastate jooksul muutunud pole. Endiselt tasutakse enam kui poolte ostude eest välismaiste pangakaartidega," tõi ta näite.

Soomlaste ostukäitumise muutuste kohta ütles Bats samuti, et seda on keeruline hinnaga. „ Sageli ostavad soomlased Nautica Rimist alkoholi, tubakatooteid või maiustusi aga nende müük on oluliselt langenud. Mõnes alkoholikategoorias koguni enam kui 25%," tõdes ta.

Ootused on muutunud

„Olenevalt hooajast on ligi pooled meie külastajatest välisturistid, kellest omakorda suur osa soomlased. Võime öelda, et nende ootused on ajaga muutunud – räägitakse hea meelega inglise keeles ning seda just eriti nooremate külastajate hulgas, kelle osakaal on pidevalt kasvamas,“ sõnas Nautica keskust omava Capfieldi juhatuse liige Ruben Gornischeff.

„Teeninduse kvaliteet on tähtsal kohal tõenäoliselt iga kaupmehe jaoks mõlemal pool Soome lahte. Nii teeme ka meie igapäevaselt koos keskuse rentnikega tööd, et hoida taset soovitud tasemel. Küll aga on Eestis olnud hinnatõus mitmes valdkonnas, aga valikut leiab ka odavamate toodete näol,“ lisas Gornischeff.