Tallink võtab Aasia turistide pärast laevadel kasutusele sealse ülipopulaarse e-makselahenduse
Tallink Grupp võtab jaanuari lõpuks kõikidel oma reisilaevadel kasutusele WeChat Pay e-makselahenduse. Esimesena võetakse uus makselahendus tänasest õhtust kasutusele Tallinn-Stockholmi liinil opereeriva laeva Victoria I pardal.
WeChat on Hiina multifunktsionaalne sõnumite, sotsiaalmeedia ja mobiilimaksete äpp, mille arendajaks on ettevõte Tencent. Äpp lansseeriti aastal 2011 ning 2018. aastaks oli sellest saanud üks maailma suurimatest ja populaarsematest mobiiliäppidest, millel on igakuiselt üle ühe miljardi aktiivse kasutaja. Ajakirja Forbes poolt maailma üheks mõjukaimaks äpiks nimetatud WeChat on tuntud ka Hiina „kõige jaoks mõeldud äpina“ ja „superäpina“, kuna sellel on väga palju funktsioone ja platvorme.
WeChat Pay on digitaalse rahakoti teenus, mis on integreeritud WeChat’I äppi ning võimaldab kasutajatel sooritada mobiilimakseid ning kontaktidel üksteisele raha saata.
“Kuna Aasia reisijate osakaal meiel laevadel üha suureneb, on väga oluline, et me arvestaksime nende reisijate eelistustega ning teeksime nende jaoks ostude sooritamise ning teenuste eest tasumise meie laevadel nii lihtsaks ja mugavaks, kui võimalik. Üks viis, kuidas me seda teha saame, on pakkudes neile pardal makselahendusi, mida nad on harjunud kasutama,” kommenteeris uue makselahenduse kasutuselevõttu Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.
“Oleme oma Aasia klientidelt saanud väga palju positiivset tagasisidet AliPay makselahenduse kasutuselevõtu kohta sel suvel. Kuna AliPay ja WeChat Pay on mõlemad Aasia reisijate seas ülipopulaarsed makselahendused, siis on loogiline, et me AliPay kõrval oma laevadel ka WeChat Pay lahenduse kasutusele võtame,” lisas Nõgene.
Pärast makselahenduse kasutuselevõttu Victoria I pardal, alustab Tallinn-Stockholmi liini teine laev Baltic Queen makselahenduse kasutamist järgmisel nädalal, alates 11. detsembrist. Seejärel saavad lahenduse Tallink Grupi Turu-Stockholmi liini laevad Baltic Princess ja Galaxy ning seejärel ettevõtte Riia-Stockholmi liini laevad Romantika ja Isabelle. Ettevõte plaanib makselahenduse kõigil oma reisilaevadel kasutusele võtta hiljemalt 2019. aasta jaanuari lõpuks.
Lisaks WeChat Pay’le on rahvusvahelistest makselahendustest Tallinki laevadel olemas sel suvel kasutusele võetud Hiina e-makselahendus AliPay ning juba varasemalt kasutusele võetud Hiina mobiilimakselahendus UnionPay.
EASi turismiarenduskeskuse juht Margus Sameli rääkis ametisse asudes Ärilehele, et hiinlased ei kasuta Euroopa mõistes standardseid makselahendusi- neil on oma makselahendused, nii kaardi- kui ka mobiilimaksete omad ning maismaal meil neid lahendusi ei ole. Seega võime Hiinas teha väga head reklaami ning muuta Eesti tuntuks, aga kui need takistused jäävad, siis on see üsna mõttetu