Tarbija ostis kauplejalt ShopCar24 aprillis sõiduauto Renault Laguna hinnaga 4350 eurot. Tarbija sai sõiduki kätte ja läks mõned päevad hiljem sõidukit näitama remonditöökotta (OÜ Autoapteek) ning seal selgus, et sõidukil puudub tahmafilter, mistõttu ei ole sõiduk tehniliselt korras ja ei läbi suure tõenäosusega tehnoülevaatust.

Tarbija võttis City Motors AS-ist hinnapakkumise tahmafiltri paigaldamiseks ja lõppsummaks
pakuti 2173 eurot. Kaupleja ei vaielnud tahmafiltri puudumisele vastu, aga pakkus, et korraldab ise sõiduki tehnoülevaatuse läbimise. Tarbijat selline variant ei rahulda.

Tarbija esitas novembris kauplejale tehnokontrolli kaardi, kus on kirjas järgmised sõidukil fikseeritud vead: seisupidur ei ole tõhus, pidurdustõhusus ei ole piisav, tootja paigaldatud heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmed ilmselt puuduvad või on defektsed. Tarbija nõuab kauplejalt sõidukile tahmafiltri paigaldamist ning ka teiste sõidukil esinevate puuduste kõrvaldamist, alternatiivsena lepingust taganeda ja sõiduki tagastada kauplejale.

Kaupleja vastuväited:

Kaupleja vabandab tarbija ees ja väidab, et ta ei olnud kursis sõidukil tahmafiltri puudumisega, kuidpeab tarbija väljaselgitatud tahmafiltri paigaldamise hinda ülepaisutatuks. Kaupleja on lubanud tarbijale probleemi lahendada ja on andnud selle kinnituseks kirjaliku lubaduse, et läbib sõidukiga järgmise korralise tehnoülevaatuse.

Tarbijavaidluste komisjon: avaldus rahuldada

Kaupleja ei ole nõustunud Sõidukit parandama (tahmafiltrit paigaldama) ja on seega oluliselt rikkunud lepingut VÕS-i §-i 223 lõike 1 tähenduses. Müüjat loetakse müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui müüja keeldub asja õigustamatult parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist. Müüjapoolse olulise lepingutingimuste rikkumise korral on tarbijal õigus lepingust taganeda ja nõuda raha tagastamist.

Tarbija poolt novembris 2018 teostatud Sõiduki tehnokontrollis on välja toodud ka teisi Sõiduki vigu, eelkõige pidurite ebatõhusus, aga kuna Tarbija kasutab Sõidukit siis võib pidurite ebatõhusus olla tekkinud ostumüügijärgse kasutamise tõttu. Seetõttu ei pea komisjon muude Sõiduki vigade olemasolu ostumüügihetkel tõestatuks ning Kaupleja ei ole selle eest vastutav.