Üürike selgitab, et ajaga on pakend aina lihtsamaks läinud. Kui enne kasutati meelsasti erikujulisi pakendeid, siis nüüd võib öelda, et ringist ja pallist on saanud karp - see on saavutatud optimeerimise ja käitlemise lihtsuse hinnaga. Tänu sellele, et tootmisel on hinnasurve väga suur, kasutatakse masstootmisel optimeerimist. Kaubaalusel on vaja võimalikult palju kuupmeetreid ära kasutada. Ta toob näite, et kui pakend on pallikujuline, jääb palju pinda kasutamata. „Risttahukat on palju lihtsam toota, seetõttu on kahetsusväärselt ohvriks toodud pakendi ja toote ainulaadsus ning visuaalne eristatavus," sõnab Üürike.

Pakendite, liimide, värvide, lakkide kasutamisele pööratakse suurt tähelepanu, et need oleksid tarbijale ja keskkonnale ohutud. Tõusev trend on, et plastpakend asendatakse aina enam kergesti komposteeritava pakendiga. Hea näide on kartongmaterjal, mis on biolagunev ning kaetakse vajadusel biolaguneva lakiga.

Keskkonnahoiust rääkides ütleb Üürike, et uued seadmed kasutavad H-UV-värve. Need tarbivad kuivamisel oluliselt vähem energiat ning tekitavad vähem osooni. Väheneb tehnoloogilise piirituse kasutus ja seeläbi väheneb heitmete lendumine õhku. Säästetakse keskkonda ja samal ajal kasvatatakse tootlikkust."

Kaubanduse ootused

Järjest enam on pandud pakendile kandev roll. Soovitakse, et see võtaks enda peale ja tagaks konstruktsiooni tugevuse. Kaubandusvõrgus oodatakse, et kauba väljapanija saab pooleteisemeetrise tootekoguse püstitada iseseisvalt, ilma et peaks kasutama lainepappi. „Eriti kui räägitakse kampaaniakohtadest, oodatakse, et ei peaks kasutama täiendavaid materjale. See omakorda võimaldab tarneahelas loobuda lainepappkastidest, mis läheksid muidu kaupa tarnides poodi," räägib Üürike. „Esinduskarpe, milles on rühmatoode sees, püütakse samuti rohkem optimeerida, et ei peaks kulutama aega kauba väljapanekule ning poed ei koormaks ennast üleliigse pakendiga," lisab ta.

Uus suund toidupakendil on korduvalt avatavad ja doseerimist hõlbustavad pakendid. Näiteks kalafileed, mida saame tagasi sügavkülma panna või doseerimisvõimalusega pakendid, kust on mugav jahu ja soola välja valada, ilma et kogu sisu välja voolaks.

Moes on kartongist patenditud lahendused, mida kasutatakse ravitoodetel lasteohutuse tagamiseks, näiteks pakendisse ehitatud lastelukk.

Mahud kasvavad

„Uuel trükimasinal ei ole me veel masina täisvõimsust saavutanud, kasutame hetkel sellest 80%. Tarnekindluse tagamiseks seisab praegu vanem masin reservis, selle peale saame veel tooteid välja müüa," räägib Üürike, kelle põhiline mure on, et tootmises ei ole inimesi kerge leida.

„Mul ei ole võtta inimest, kes oleks võimeline kohe stantsimis- ja liimimismasinaga töötama. Peame iga inimese enne välja koolitama, kedagi ei saa kohe masinate taha panna," selgitab ta.

Uue töötaja väljaõpe võib aega võtta ühest kuust poole aastani. Ühe aastaga on A&R Cartonis inimeste arv kasvanud 36lt 55le, iga teine inimene on jäänud ettevõttesse alles. „Näen, et meie vajadus oleks veel kolmandiku võrra suurem, aga uute inimeste töölevõtmine on seotud ka mahtude müügiga. Need kaks mõõdikut - töötajate arv ja tellimuste maht - peavad olema tasakaalus. Kõige keerulisem on aga ikkagi inimeste palkamise protsess," lisab ta.