„Kolmapäev (02.01.2019 - toim.) oli lennujaama jaoks kibekiire tööpäev. Lennuraja hooldemeeskond töötas pidevalt ja vahetustega tagamaks antud olukorras võimalikult head tingimused ohutuks õhkutõusmiseks ja maandumiseks," rääkis Holts.

Erakorraliseks muutis Holtsi sõnul antud päeva asjaolu, et lisaks tugevale puhangulisele külgtuulele oli tegemist langeva temperatuuriga, mis muutis lennuraja libedaks ja lisaks tõi tihe lumesadu endaga kaasa piiratud nähtavuse. „Need kolm komponenti koos tõid kaasa lendude tühistamisi ja hilinemisi," kinnitas ta.

Mitmed lennud jäid ilmaolude tõttu ära

Tallinna lennujaamast jäi kokku ära neli Stockholmi lendu, kaks Kärdla lendu, õhtune Peterburi lend, üks Vilniuse lend. Üks airBalticu Berliini lend suunati ümber Riiga, üks airBalticu Riia lend pöördus Riiga tagasi ja SASi Kopenhaageni lend pöördus samuti lähtejaama tagasi.

„Mitmed lennud pidid olema Eesti kohal ootel, kuniks tekkis maandumiseks sobiv hetk ja see tõi kaasa mitmete lendude hilinemisi. Kui saabuv lend hilineb, siis ka väljuv lend hilineb ja see muudab terve päeva lennugraafikut," ütles Holts.

Holts lisas, et igale lennukitüübile on omad külgtuulekomponendi miinimumid, samuti seab maandumisel ja õhkutõusmisel piirid meeskonna kogemus ja lisaks kehtestatud lennufirma miinimumid.

„Samas saame julgelt väita, et Helsingi lennujaama järel oleme meie maailma lumekindlam lennujaam ja vaatamata keerukatele tingimustele suutsime lennuraja haardeteguri hoida päeva jooksul väga kõrgel ning teha omalt poolt kõik, et võimalikult suur hulk lende saaks toimuda," ütles Holts.