Viimase kuuga on alternatiivse autentimisvahendi kasutusele võtnud ca 15 000 Swedbanki klienti, aastaga on uuele lahendusele üle läinud umbes 150 000 inimest.

Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ede Raagmetsa sõnul on viimase kolme kuu jooksul paroolikaarti regulaarselt kasutanud 25 600 klienti. „Kuigi üleminek alternatiivsetele lahendustele on olnud viimasel ajal üsna tempokas, arvestades, et paroolikaardi sulgemise päevani on jäänud kõigest kaks nädalat, on see siiski piisavalt suur number. Läheneb ka tulude deklareerimise aeg ning tasub meeles pidada, et sel aastal e-maksuametis paroolikaardi abil tulu deklareerida enam ei saa,“ ütles Raagmets ning lisas, et üheks põhjuseks, miks inimesed lükkavad uue lahenduse kasutusele võtmist edasi, on kindlasti harjumus.

„Samas paljud kliendid on öelnud, et alles pärast uue autentimisvahendi kasutuselevõtmist on nad saanud aru, kui palju lihtsam ja mugavam see on. Usume, et enamus leiab endale aegsasti sobiva lahenduse. Kliente, kellel on keeruline otsustada ühe või teise alternatiivi kasuks, ootame Swedbanki esindustesse, kus meie nõustajad on hea nõuga abiks.“

SEB kliente mõjutab vähem

SEB Panga Balti e-kanalite infoturbe juht Heigo Tark ütles, et SEB klientidest on kaks nädalat enne tähtaega koodikaardi kasutajaid jäänud minimaalselt – ca 2900 klienti kasutab veel aktiivselt koodikaarti, see on umbes 1,5% kõigist klientidest.

"Kuna SEB alustas klientide teavitusega koodikaartide sulgemisest 2017. aasta alguses, meil ei ole seni tekkinud probleeme sel teemal. Inimesed mõistavad, miks muutus on vajalik, protsessi jooksul tunnetame väga suurt meedia teavitustöö tuge ja see aitab protsessile väga palju kaasa," rääkis Tark.

Millised on alternatiivid?

"SEB klientidest kasutakse teiste autentimisvahenditena peamiselt ID-kaarti, 39 protsenti klientidest. Samuti on populaarne Smart-ID, mida kasutab 25 protsenti klientidest. Mobiil-ID kasutajaid on 21 protsenti ja PIN-kalkulaatori kasutajaid 13.5 protsenti klientidest," rääkis Tark.

Kõige sagedamini valitakse Raagmetsa sõnul paroolikaardi asemele Smart-ID – 60 protsenti inimestest võtsid kasutusele just selle lahenduse, umbes kolmandik valis ID-kaardi ja 10 protsenti PIN-kalkulaatori või Mobiil-ID. „Smart-ID on tasuta ja rakenduse saab iseseisvalt oma nutiseadmesse alla laadida. Lahendus sobib ka algajale nutiseadme kasutajale. Kui Smart-ID-d ei õnnestu iseseisvalt või lähedaste abiga alla laadida, saab seda vormistada ka pangakontoris“, selgitas Raagmets.

Nendele, kes ei kasuta nutitelefoni, võib sobida ID-kaart, Mobiil-ID või PIN-kalkulaator. „See, et üsna paljud on hakanud paroolikaardi asemel kasutama ID-kaarti, ei ole üllatav. Valdaval enamusel on see olemas ja inimesed on hakanud seda laiemalt kasutama. Samuti on üheks võimaluseks Mobiil-ID, mida saavad kasutada ka nuputelefoni omanikud. Selle vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole. Viimaseks valikuks on PIN-kalkulaator. See on lihtne seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaatori saab osta pangaesindusest,“ sõnas Raagmets.

Võrdle alternatiivseid võimalusi interneti- ja mobiilipanga kasutamiseks: