Hiljuti teatas Prisma, et muudab enda suured ostukärud kaubanduskeskustes mündiga opereetitavaks. Varem toimis see selliselt ainult Kristiine keskuse Prismas. Teised jaeketid kasutavad osaliselt samuti mündisüsteemiga ostukärusid, seda eelkõige suuremates kaubanduskeskustes, kus kärud kipuvad sattuma kummalistesse kohtadesse.

Ostukärude kasutamine on mündisüsteemiga ka osades Maxima ja Rimi kauplustes. Ainsana ei ole üheski kaupluses sellist süsteemi kasutusele võtnud Selver.

Prisma kommunikatsioonijuhi Piret Lankotsi sõnul sobivad ostukäru käepidemel olevasse mündimasinasse 1-eurosed, 20 või 50-sendised mündid, mille saab ostukäru algsesse käruparklasse või autoparklas olevasse kärumajja tagastades endale tagasi. "Lähiajal tulevad müügile ka universiaalsed ja korduvkasutatavad žetoonid, mis teevad kärude kasutamise mugavamaks ja mida saab kinnitada näiteks oma võtmete hulka," ütles Lankots.

Prisma enam tasuta žetoone ei jaga

Prisma infoletis on sellised žetoonid juba müügil, nende hinnaks on 50 eurosenti. Varem aga sai Kristiine Prisma infoletti pöördumisel müntide vahetamiseks vastu tasuta metallist žetooni, mille sai raha asemel käru mündimasinasse asetada. Küsimusele, kas tasuta žetoone on võimalik samuti saada, Lankots vastust ei andnud.

Tasuta žetoone jagab näiteks aga Maxima, kelle kärud on pandisüsteemiga juba neli aastat. Maxima pressiesindaja Marit Liik rõhutab samuti, et eesmärk on hoida klientide vara, et parklasse jäetud kärud ei tekitaks nende parkivatele autodele kahjustusi. Raha kõrval on külastajatel võimalus kasutada ka meie Maxima žetooni, mida nende aastate jooksul oleme külastajatele tasuta jaganud tuhandeid," ütles Liik.

Rimi kommunikatsioonijuht Katrin Bats ütles, et mündiga ostukärude süsteem on kasutusel neljas Rimi kaupluses, mis asuvad Tasku keskuses Tartus, Ülemiste, Nautica keskustes ja Tondi Rimis Tallinnas.

„Põhjuseks asjaolu, et neis kauplustes on kärude tagastamise protsent muidu väga väike ning ala, kuhu kärusid võidakse jätta väga suur," põhjendas Bats. Tasuta žetoonide võimalust ta ei maininud, et Rimis kasutusel oleks.

Selver panustab mugavusele

AS Selver kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles, et Selveris on ostukärude mündiga kasutamise süsteemi katsetatud. „Ikka ja jälle oleme leidnud, et meie jaoks on kõige tähtsam kliendi mugavus. Eriti tänasel päeval, mil sularahamaksete osakaal väheneb, inimesed hindavad aina enam kiirust ja lihtsust. Kaardimakseterminalid on valdavalt varustatud viipevõimekusega ning iseteeninduskassadest kiireimad võimaldavad kliendil kauba skaneerimise juba riiuli juures ära teha," rääkis ta.

„Tänaseks oleme veendunud, et pandimündiga süsteem oleks uuendusmeelse Selveri jaoks ajas tagasiminek. Kaupmehe vaatevinklist on mõistetav käru mündi eest kasutamise süsteem - see annab teatud võimaluse kokkuhoiuks tööjõukuludelt ning väheneb võimalik kärukaos parklas. Lõplikult ei saa välistada, et pandimündi vastu võetud käru tagasi oma kohale ei jõua. Sellest hoolimata ei soovi me kliendi mugavuse arvelt oma teeninduskvaliteedis langeda," rääkis Veski.