Kui tunned, et aku vaevleb ja suuda hästi autot käivitada, on oluline välja lülitada kõik elektrooniline, näiteks soojendus, raadio, et suunata kogu allesolev energia mootori käivitamisele. Manuaalkäigukastiga auto käivitamisel tuleks kindlasti vajutada sidur alla, et kogu aku energia läheks mootori käivitamisele.

Kui aga väikeste pauside järel käivitamise proovimisest abi ei ole, on tõenäoliselt aku tühjaks saanud ning tuleb otsida abi näiteks healt naabrilt ja käivitamiseks mõeldud krokodillidelt, et auto üles turgutada.

Pikemalt loe Autogeeniusest.

Miks auto krõbeda külmaga ei käivitu?

Madal temperatuur võib põhjustada selle, et auto aku suudab tekitada vähem voolu, mistõttu muutub mootori käivitamine külmaga keerulisemaks, kirjutab holtsauto.com blogi. Vähem voolu tekib akus seetõttu, et keemiline reaktsioon, mis seda tekitab toimib külma ilmaga aeglasemalt.

Teiseks muudab külm ilm mootoriõli paksemaks, mistõttu ei liigu see mootoris nii kiiresti, kui tavaliselt. Külmaga kulub mootoriõli ringipumpamisele rohkem energiat, mis lisab akule veelgi pinget ja kui akul on juba voolu vähevõitu, võib tekkida probleem käivitamisel.

Mida teha?

Selleks, et ennetada külmaga tekkivaid probleeme, tuleks hoida mootoriõli tase piisav, sest madala tasemega on käivitamine raskem. Pidevate probleemide korral tasuks kontrollida autoaku seisukorda, sest võib-olla vajab see vahetust. See võib küll kulukaks osutuda, kuid kindlasti säästab teistest probleemidest, mis võivad tekkida, kui auto hommikuti käivituda ei taha.

Külmaga tasuks hoida kütusepaak täis, sest auto käivitamiseks külmal talvehommikul kulub ligi 40 protsenti rohkem kütust kui tavaliselt. See väldib olukorda, kus pärast käivitamist on peaaegu tühi paak päris tühjaks saamas ja sel põhjusel ähvardab teele jäämine.

Külmaga tuleks kindlasti võimalusel kasutada ka õiget õli ning kütust, mis on mõeldud pakasega kasutamiseks.