Europark Estonia tegevjuht Karol Kovanen selgitab, mida inimene sellise tõkke leidmisel esimesena tegema peaks.

„Esimesena tuleb helistada meie klienditoe telefonile. Tõkisel on kirjas meie kontaktid, mis on leitavad ka parkla märkidelt. Meie valvetelefon vastab ööpäevaringselt ja korraldaja saabub orienteeruvalt 15 minutiga, sõltuvalt liiklusest," selgitas Kovanen.

„Kindlasti pole mõistlik proovida tõket jõuga eemaldada ja kindlasti ei tohi sõitma hakata. Kleebime täiendavalt suure punase hoiatuse sõiduki juhipoolsele aknale nii, et rattalukk kellelegi märkamatuks ei saaks jääda."

„Muidugi, kõik on võimalik. Hea tahtmise korral on võimalik auto treileriga ära viia ja lukk mõnes töökojas lahti keevitada. Selliseid juhtumeid on olnud, kuid selline tegu kvalifitseerub väärteona ja asja hakkab menetlema politsei. Lõpuks maksab kogu ettevõtmine hulga aega ja paarsada eurot. Lihtsam on siiski parkimistingimusi täita ning mõni euro parkimise eest maksta," selgitas ta.

Eesmärk kutsuda korrale

„Paigaldame rattaluku korduvrikkumiste puhul, kui saab eeldada, et inimene on võtnud nõuks teadlikult parkimistasu mitte maksta. Kõik kontrollimised on meil autonumbripõhised ja taustasüsteem näitab ära parkimiste mustri," rääkis Kovanen.

Kovaneni sõnul on päris hästi võimalik tuletada, kas tegu on ühekordse unustamisega või regulaarse ning teadliku mittemaksmisega. Sellistel puhkudel on ettevõte sunnitud kasutama kas ratta lukustamist või äärmuslikuma abinõuna sõiduki teisaldamist, et tagada vabad parkimiskohad maksvatele klientidele ning parkimistulu maaomanikule.

Maanteeamet võib tuua muutuse

„Kasutame rattalukke, kuna seni on olnud ligipääs sõidukiomanike andmetele piiratud ja rattalukk on olnud üks moodus regulaarse rikkujaga kontakti saamiseks. Juba lähiajal lukustamise ja teisaldamise vajadus langeb ära, kuna saime asja kohtulahendi, mille alusel saame õigustatud ja põhjendatud huvi korral ligipääsu parkimiskorda rikkunud sõidukiomanike andmetele," oli Kovanen lootusandev.

„Rattalukk hakkab silma, aga oluline on märkida, et tegu on siiski vägagi marginaalse olukorraga. Paigaldame kuus keskmiselt 100 rattalukku, aastas on meil üle 2,5miljoni lühiajalise parkija. See tähendab 0,05%, ehk üks lukustamine iga 2000 parkimise kohta," sõnas ta. Lukustatakse eesmärgiga tagada meie klientidele vabad kohad parkimiseks.

„Muidugi mahub 1000 lukustamise hulka ka õnnetuid kokkulangevusi. Näiteks olukorrad, kus inimene on ostnud sõiduki mõnelt paadunud parkimishuligaanilt, omanikuvahetust pole registrites nähtav ja siis on eksinud näiteks mobiilsel parkimisel numbri sisestamisel. Meie jaoks paistab see ühe inimese järjekordse rikkumisena. Need on jällegi üksikud juhtumid ja need lahendame sõbralikult ära. Nagu mainitud, langeb suurem osa vajadusest sõidukeid lukustada peagi ära, kui saame ligipääsu rikkujate andmetele. Seeläbi langeb ära ka võimalus, kus mõne hea kliendi sõiduk lukustatakse kellegi teise pattude tõttu," julgustas Kovanen.